ساخت پلاک فلزی

ساخت پلاک مطب دکتر

پلاک فلزی در ابعاد گوناگون و با کاربردهای متفاوت ساخته می‌شود. ممکن است از پلاک فلزی برای معرفی یک مکان استفاده شود یا اطلاعات یک دستگاه خاص بر روی آن چاپ شود. به همین دلیل ساخت پلاک فلزی بخش مهمی از صنعت طراحی و چاپ را در برگرفته است. در این صفحه درباره انواع پلاک و روش ساخت آن به شما اطلاعات مفیدی ارائه خواهیم کرد. ضمنا شما می‌توانید پلاک مورد نظر خود را به ما سفارش دهید. گروه نشانه ساز با نیروهای متخصص و ابزار و دستگاه‌های مجهز سفارش شما را در کوتاهترین زمان با قیمت مناسب آماده خواهد کرد. با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

جهت سفارش و ساخت انواع پلاک با شماره‌های زیر تماس بگیرید.

02188842300 - 02188843200

پلاک فلزی

پلاک یکی از ابزارهای مهم تبلیغاتی است که از آن برای معرفی اماکن، اشخاص یا … استفاده می‌شود. رایج‌ترین کاربرد پلاک را بر روی درب ورودی ساختمان‌ها قرار دارد که نام آن واحد مسکونی بر روی آن درج شده است. پلاک فلزی درب منزل نمونه‌ای از موارد استفاده یک پلاک برای معرفی یک مکان است. پلاک فلزی جلا و ظاهر زیبایی دارد که توجه مخاطب را به خود جلب می‌کند. پلاک‌های فلزی با توجه به محل و نوع کارکردی که دارند در جنس های مختلفی نظیر استیل، برنج، آلومینیوم و سایر فلزات ساخته می شوند. ضمنا این نوع پلاک به خاطر ماهیت درونی فلز دوام و ماندگاری بسیار مناسبی در برابر ضربه و تغییرات محیطی دارند. هر کدام از این فلزات ذکر شده مزایا و معایب مختص به خود را داراست.

گونه‌ای دیگر از موارد کاربرد فلزی بر روی قطعات یا دستگاه‌های سنگین می‌توان مشاهده کرد. بر روی این دستگاه‌ها پلاک فلزی خاصی قرار دارد که اطلاعات فنی لازم و مخاطرات کار با آن دستگاه را بیان می‌کند. به طور مثال در داخل کابین آسانسور پلاک فلزی مشخصات آن قرار دارد. بر روی آن می‌توان اطلاعات لازم درباره آن آسانسور و همچنین حداکثر ظرفیت وزنی آن را برای جابجایی را مشاهده نمود. این گونه پلاک‌ها مانند شناسنامه‌ای برای وسایل و ماشین آلات عمل می‌کند.

ساخت پلاک

روش ساخت پلاک بیش از هر چیزی به جنس فلز آن بستگی دارد. در این قسمت روش تولید سه نوع پلاک استیل، آلومینیوم و برنجی را بررسی می‌کنیم.

پلاک استیل

پلاک استیل با روش خوردگی بر روی ورق آن به وجود می‌آید. در این روش نخست قسمت‌هایی از ورق استیل که باید بر روی حکاکی شود را با اسید از بین می‌بریم. سپس با استفاده از هر رنگی که مایل باشید می‌توان قسمت های حک شده را رنگ کرد. به علت رنگ ظاهری استیل و سطح براق آن و به علت جلب توجه بیشتر اغلب با استفاده از رنگ‌های تیره سطح مورد نظر را رنگ آمیزی می‌کنند. سپس با استفاده از حرارت کوره رنگ را بر روی پلاک ثبت خواهند کرد.

پلاک استیل

 

پلاک آلومینیومی

پلاک آلومینیومی توسط با چاپ افست ایجاد می‎شود. این نوع چاپ به سازنده اختیار استفاده از هر رنگی را می‌دهد. رنگ این نوع پلاک نیز جز رنگ‌های کوره‌ای محسوب می‌ود. آلومینیوم قابلیت شکل‌پذیری بالایی دارد. به همین علت امکان چاپ حرف برجسته در این نوع چاپ دشوار نیست. روش ساخت پلاک الومینیومی شبیه اتیکت سینه آلومینیومی میاشد. از دو نوع چاپ آنادایز و سابلیمیشن نیز در چاپ این پلاک استفاده می‌شود.

پلاک آلومینیومی چاپ افست

 

پلاک برنجی

پلاک برنجی به علت رنگ طلایی و ظاهر جذابی که دارد از آن به گونه تزئینی نیز استفاده می‌شود.روش ساخت پلاک برنجی شبیه بج سینه می‌باشد. متناسب با نوع سفارش روش‌های متفاوتی برای ساخت مارک و پلاک برنجی وجود دارد. رایج‌ترین شیوه ساخت این نوع پلاک اسیدکاری یا همان خوردگی فلز است. پس از ایجاد خوردگی برروی سطح فلز می‌توان با رنگ‌های مختلفی بر روی قسمت خورده شده مفهوم موردنظر خود را حک کرد. رنگ مورد استفاده برای حک بر روی پلاک فلزی غالبا مشکی است.

ساخت پلاک برنجی