نوشته شده توسط : رضا محمدیان

بج آلومینیومی بیشتر به عنوان اتیکت سینه مورد استفاده قرار می‌گیرد. آلومینیوم به علت شکل‌پذیری و مقاومت در برابر خوردگی، فلزی مناسب برای تولید بج می‌باشد. سازمانهایی مانند آتش نشانی، مترو و … برای معرفی پرسنل خود از بج آلومینیومی استفاده می‌کنند. بج آلومینیومی امکان چاپ مناسبی دارد. فرآیند آنادایز آلومینیوم را مستحکم‌تر و مقاومترمی‌کند.

فرآیند آنادایز آلومینیوم چگونه انجام می‌شود؟

به طور کلی اغلب فلزات، از جمله آلومینیوم  تمایل به اکسید شدن دارند و یک لایه  نسبتا" پایداری ازاکسید، روی آنها تشکیل می گردد. دربرخی اوقات این لایه اکسیدی محافظت کننده هستند و نه تنها موجب خوردگی فلز نمی‌شوند بلکه از پوسیدگی سطح فلزنیز جلوگیری می‌کنند. درعمل با استفاده ازروش آنادایزینگ، لایه اکسیدی یا هیدروکسیدی موجود برروی فلزات را تقویت  نموده و یا امکان ایجاد این لایه را فراهم می‌سازند.

لازم به ذکر است که  آلومینیوم در حالت عادی و در مجاورت هوا نیز اکسیدی می‌شود. این اکسید وظیفه حفاظت از سطح فلز را بر عهده دارد، اما  آلومینیوم آنادایز شده نسبت به شرایط طبیعی از مقاومت بیشتری در برابر خوردگی و پوسیدگی برخوردار خواهد بود. در این حالت قدرت چسبندگی رنگ به سطح آن را نیز بهبود می‌بخشد. چاپ نوشته مورد نظر ( لوگوی شرکت ویا نام و نام خانوادگی کارمندان و ...) بر روی این فلز با جوهرهای ویژه این کار صورت می‌پذیرد. بج آلومینیوم آنادایز را غالبا به‌وسیله آهنریا به لباس و پوشاک خود متصل می‌کنند. بج آلومینیومی جزء جدیدترین نمونه‌های بج فلزی محسوب می‌شود.

شرکت تولیدی نشانه ساز تمامی سفارشات ساخت انواع بج فلزی و آلومینیومی  را در هر تیراژی و با هرجنس و نوع چاپی می‌پذیرد. 



:: برچسب‌ها: بج سینه , سفارش بج فلزی , قیمت اتیکت سنه , بج سینه آلومینیومی ,
:: بازدید از این مطلب : 280
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رضا محمدیان

مارک سیلیکونی با ظاهر جذاب و فانتزی خود نمونه ای از یک مارک و لیبل خاص است. از این مارک بر روی تی شرت، کلاه، کفش اسپرت و … استفاده می‌شود. استفاده از مارک سیلیکونی محصول شما را بامزه و فانتزی جلوه می‌دهد. با توجه به اینکه استفاده از این مارک در سالهای اخیر مد شده است، اکثر تولید کنندگان اطلاعات کافی راجع به آن ندارند.  جالب است بدانید که بعضی از شرکت‍ها و برندهای معروف با اندکی تغییرات مارک سیلیکونی را به جاسوییچی و جاکلیدی تغییر داده و به عنوان هدیه تبلیغاتی به مشتریان خود می‌کنند.

برای آنکه بدانیم مارک سیلیکونی چیست، نخست باید با ماده اصلی سازنده آن آشنا شویم. سیلیکون متریال اصلی در تولید این مارک است. سیلیکون یک نوع  پلیمر مصنوعی ای است که  ازپیوند زنجیره‌های ماده‌ای کوچکتر به نام مونومر ساخته شده است . این ماده شیمیایی و در قرن بیستم  توسط فردریک کیپینگ شیمیدان به صورت تصادفی کشف شد. سیلیکون خواص جالب و منحصر به فردی دارد.  این پلیمرمصنوعی با آنکه فیزیکی شبیه به پلاستیک دارد اما عنصری با دوام ، آسان ساخت ، مقاوم در برابر مواد مختلف شیمیایی، رطوبت  و پایدار در مقابل حرارت است.  به همین دلیل کاربرد این عنصر شیمیایی هم جنبه تجاری پیدا کرده است ودر صنایع خودرو سازی، ساخت و ساز، انرژی، الکترونیک، شیمیایی، نساجی..کاربرد دارد و نیز به عنوان یک ابزار و هدیه تبلیغاتی  نظیر تولید مارک و دستبند سیلیکونی مورد توجه و استفاده قرار گرفته است.سیلیکون است. با استفاده از روش‌های قالب‌گیری سیلیکون را می‌توان به اشکال مختلف در آورد.

در تبلیغات و برندینگ از سیلیکون برای تولید مارک پوشاک، جاسیوییچی، جاکلیدی و دستبندهای فانتزی استفاده می‌شود. مارک‌ و جا کلیدی سیلیکونی ظاهری پازل مانند دارند و از انعطاف پذیری مناسبی برخوردار هستند. محصولات سیلیکونی را می‌توان در طرح‌ها و رنگ‌های متنوع تولید کرد. در ادامه این مطلب می‌توانید مطالب بیشتری درباره مارک سیلیکونی بیاموزید و نمونه کارهای تولیدی آن را مشاهده نمایید. با ما همراه باشید.

ساخت مارک سیلیکونی در چند مرحله صورت می‌گیرد. با گشت و گذار در صفحات وب درمی‌یابید اطلاعات بسیار کمی درباره روش ساخت این مارک وجود دارد. به همین علت شرکت نشانه ساز به مشتریان خود امکان دریافت مشاوره رایگان داده است. شما می‌توانید قبل از ثبت سفارش با همکاران ما تماس گرفته و جواب، پرسش‌های خود درباره این مارک را دریافت نمایید. برای برقراری ارتباط با شرکت نشانه ساز کافیست ۰۲۱۸۸۸۴۲۳۰۰ و ۰۲۱۸۸۸۴۳۲۰۰ را شماره‌گیری نمایید.

سفارش مارک سیلیکونی توسط تعداد اندکی از شرکت‌های تولیدی انجام می‌شود. در این مرحله سفارش دهندگان با برقرای تماس یا حضور فیزیکی در شرکت، می‌توانند طرحی که درنظر دارند را به ما ارائه دهند. در صورت نداشتن طرح، طراحان شرکت نشانه ساز این مرحله را به طور رایگان برای شما انجام می‌دهند. همکاران ما پس از بررسی ویژگی‌های سفارش مانند تعداد رنگ، اندازه و ... هزینه نهایی تولید آن را محسبه می‌کنند و به اطلاع سفارش دهنده می‌رسانند. در صورت موافقت او، سفارش ثبت می‌شود. سفارش جاسوییچی، جاکلیدی و دستبند سیلیکونی نیز به همین صورت انجام می‌شود. فقط ممکن است جزئیات آن کمی متفاوت باشد. جهت ثبت سفارش انواع محصولات تبلیغاتی سیلیکونی می‌توانید همینک با ما تماس بگیرید. ما در زمانی کوتاهی کاری زیبا به شما ارائه می‌دهیم.

تولید مارک سیلیکونی با روش قالب‌گیری انجام می‌شود. در کارگاه با توجه به طرح ابتدا قالب آن را می‌سازند. هر چه قالب بهتر طراحی شود محصول نهایی باکیفیت تر خواهد بود. تعداد رنگ در طرح بیانگر تعداد مراحل قالبگیری است. به ازای هر رنگ در طرح، به همان ترتیب ماده سیلیکون درون قالب تزریق می‌شود. در حالت معمول از سه رنگ برای طرح استفاده می‎‌کنند. این امر باعث می‌شود که سه مرحله قالب‌گیری ادامه داشته باشد. پس از پایان مراحل قالب‌گیری محصول نهایی با توجه به محصول به آن قسمتهای دیگری اضافه می‌کنند. در تولید جاسوییچی سیلیکونی پس از اینکه قسمت سیلیکونی آماده شده به آن بندی فلزی افزوده می‌شود که کلید در آن قرار می‌گیرد. در تولید دستبند سیلیکونی در انتهای کار به آن گیره ای متصل می‌کنند که به کمک ان دستبد بسته می‌شود.

قیمت مارک سیلیکونی به گونه ای است که جز ارزان‌ترین محصولات تبلیغاتی فانتزی است. ضمنا نسبت به سایر انواع مارک قیمت متوسطی دارد. همانطور که قبلا بیان شد در تولید مارک سیلیکونی از روش قالب‌گیری استفاده می‌شود. از ویژگی‌های بارز محصولاتی تولید شده با روش قالب‌گیری این است که در تیراژ بالا هزینه شان کاهش بیشتری می‌یابد. ضمنا هر چه تعداد رنگ بیشتر باشید پازل سیلیکونی جذاب‌تر خواهد شد اما از طرف دیگر هزینه نهایی افزایش می‌یابد. استفاده از سه رنگ هم زیبایی و تنوع به کار می‌بخشد هم بر قیمت نهایی نمی‌افزاید. برای مارک سیلیکونی کار به صورت یک طرفه انجام می‌شود اما در تولید جاسوییچی سیلیکونی کار دوطرفه است. این مورد نیز باعث افزایش هزینه خواهد شد. شرکت نشانه ساز بالاترین کیفیت محصولات سیلیکونی را با قیمتی مناسب به شما ارائه می‌دهد.



:: برچسب‌ها: ساخت مارک سیلیکونی , سفارش مارک , قیمت مارک ,
:: بازدید از این مطلب : 296
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رضا محمدیان

یکی از انواع مارک و لیبل تگ لباس یا کارت اویزاست. همانطور که از نام آن مشخص است اغلب در البسه و پوشاک مورد استفاده قرار می‌گیرد. این تگ‌ها غالبا از مقوای گلاسه لمینت کاری ساخته شده است. .از آنجایی که خلاقیت و سبک خاصی برای طراحی و چاپ تگ به کار می رود؛معمولا مورد توجه افراد زیادی است.حالت کاغذی آن باعث شده است این ابزار برای چاپ رنگی در هر طرحی مناسب باشد. برای اتصال این محصول شیک به لباس از نخ‌های مخصوصی استفاده می‌کنند. آنچه بیشتر از همه در تگ و کارت آویز چاپ می شود،نام برند تجاری است ، استفاده از طرح‌های زیبا در کارت آویز به اعتبار برند شما می‌افزاید. ضمنا"استفاده از کارت اویز در لباس سبب اعتماد مشتری به آن  محصول خواهد شد.

 توجه داشته باشیدگردن آویزوتگ لباس یک فرصت رایگان و طلایی را برای تبلیغات محصولات شما فراهم می سازد، لذاهنگامی که برای سفارش ساخت تگ لباس اقدام می کنید باید چند نکته اساسی را در نظر داشته باشید نظیر: طراحی تگ چگونه باشد و چه اطلاعاتی می خواهید روی آن درج شود.

 

لیبل برچسبی یا حرارتی

نوع دیگری از لیبل ، لیبل برچسبی ( حرارتی) است. مزیت استفاده از لیبل و برچسب در این است که اتصال آن به سطح موردنظر به سادگی صورت می‌پذیرد. برچسب‌ها در قسمت پشت خود خاصیت چسبناک دارند که باعث شده است آنها به سادگی بر روی سطح موردنظر ما متصل شوند. لیبل‌های حرارتی نیز برای اتصال پایدار و مناسب باید با ابزاری مانند اتو در معرض حرارت بالا قرار بگیرند. مشخصات و برچسب اموال در ادارات از نمونه‌های رایج این نوع لیبل می‌باشد. قیمت مناسب از دیگر ویژگی‌های مطلوب این نوع لیبل می‌باشد.

شرکت تبلیغاتی نشانه ساز تولید کننده انواع مارک و لیبل با کیفیت و قیمت مناسب می باشد. 



:: برچسب‌ها: مارک ,لیبل ,مارک لباس ,سفارش مارک ,خرید مارک لباس، ساخت تگ لباس ,
:: بازدید از این مطلب : 293
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رضا محمدیان

ساخت اتیکت سینه پرسنلی

ساخت اتیکت پرسنلی

اتیکت پرسنلی یک از اقلام رایج و پرکاربرد فرم و پوشش اداری است. امروزه کارمندان شرکت وسازمان های مختلف اتیکت را بخشی از پوشش خود می‌دانند. علاوه بر این اتیکت می‌تواند معرف فرد و مجموعه‌ای باشد که در آن مشغول است. اتیکت سینه پرسنلی ازدو بخش تشکیل شده است. بخشی از آن به معرفی فرد می‌پردازد و بخش دیگر آن مختص به مجموعه اصلی است.

در بخش معرفی فرد معمولا دو مورد لحاظ خواهد شد: نام و نام خانوادگی فرد و پست و سمت او در سازمان.

بخش معرفی مجموعه از دو مورد تشکیل شده است : نام مجموعه یا سازمان و لوگو یا برند آن.

سفارش و قیمت اتیکت پرسنلی

اولین مرحله در سفارش اتیکت سینه، طرح اولیه آن است. پس از آن که طرح اولیه مورد تایید قرار بگیرد، جنس ماده سازنده و نوع ساخت آن تعیین می‌شود. سپس با توجه به تعداد سفارش اتیکت پرسنلی قیمت آن تعیین می‌شود. شرکت نشانه ساز با در اختیار داشتن کادری مجرب و کارگاه‌های به روز توانسته کیفیت محصول خود را افزایش داده و همزمان قیمت نهایی محصول را پایین بیاورد. این امر باعث شده که این شرکت به فعالترین تولیدی اتیکت پرسنلی مبدل گردد.

شرکت تولیدی نشانه ساز تمامی سفارشات ساخت اتیکت پرسنلی را در هر تیراژی و با هرجنس و نوع چاپی می‌پذیرد. این انعطاف پذیری در ساخت باعث افزایش رضایت مشتریان و گسترش بازار این شرکت شده است. ضمنا همکاران ما در شرکت نشانه ساز به شما تعهد می‌دهند که سفارش مورد نظر را در زمان معین به شما تحویل دهند. جهت سفارش انواع اتیکت سینه فلزی و پلاستیکی با همکاران ما تماس بگیرید.

چرا استفاده از اتیکت سینه در محیط های اداری به امری رایج تبدیل شده است؟

اتیکت سینه بخشی از فرم اداری است و باعث شناسایی پرسنل یک مجموعه می‌شود. ضمنا باعث احساس تعلق بیشتر کارکنان به آن مجموعه خواهد شد و حس خوبی را در بیننده ایجاد می‌کند.

استفاده از اتیکت شناسایی پرسنل در چه سازمان‌هایی ضرورت بیشتری دارد؟

امروزه در اغلب نهادهای دولتی و خصوصی، برای شناسایی پرسنل از اتیکت سینه استفاده می‌شود. به طور مثال کارکنان بانک، مترو، پرسنل بیمارستان، فرودگاه و …

هزینه و زمان لازم برای ساخت اتیکت سینه پرسنل چه میزان است؟

شرکت نشانه ساز به عنوان اولین و برترین تولید کننده نشان سینه، بهترین کیفیت اتیکت سینه را در کوتاه‌ترین زمان و کمترین هزینه در اختیار شما خواهد گذاشت.البته عواملی همچون تیراژ و چگونگی طرح در هزینه و زمان تحویل محصول تاثیرگذار است.



:: برچسب‌ها: بج سینه , نشان سینه , اتیکت , بج فلزی ,
:: بازدید از این مطلب : 314
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رضا محمدیان

طریقه ساخت تندیس فلزی: تندیس پیکره‌ای است که برای یادآوری یک حادثه مهم یا بزرگداشت یک شخصیت ملی و برگزیده ویا رخدادهای ورزشی، علمی و.. ساخته می‌شود که این کار باعث می‌شود تا آن رویداد تاریخی برای همیشه در اذهان مردم یک جامعه ماندگار و جاودانه بماند.

تندیس‌ها براساس ذوق هنری که سازنده آن به خرج می‌دهد به اشکال متنوعی قابل ساخته شدن می‌باشند. علاوه بر شمایل، جنس تندیس نیز دارای انواع زیادی است. نظیر تندیس‌های کریستالی، تندیس‌های پلکسی، تندیس‌های چوبی، تندیس‌های سنگی، تندیس‌های فلزی و...  می‌باشند.

در حال حاضر از میان انواع تندیس‌هایی که نامبرده شد، تندیس‌فلزی به لحاظ ویژگی‌های منحصر به فردی که دارند از جذابیت و زیبایی خاصی برخوردار می‌باشند. یکی از رموز آن، چشم نواز بودن آنها است چرا که تندیس‌های فلزی علاوه بر اینکه امکان ساخت یک بعدی و مسطح را دارند، قابلیت ساخت به صورت حجمی و چند بعدی نیز دارا می‌باشند. دیگر اینکه تندیس‌های فلزی را می‌توان با رنگ‌کاری های متنوع و زیبا جلوه‌ای رخ‌نما به آن‌هاداد. همه این عوامل باعث شده است تا تندیس‌های فلزی را به یکی از پرفروشترین و پرمصرفترین تندیس‌ها تبدیل کرده و مشتریان زیادی را به خود جلب نماید.

 ساخت تندیس فلزی

برای ساخت تندیس فلزی از روش ریخته گری( ذوب نمودن فلز و ریختن آن درون محفظه قالب و سپس خنک کردن آن طبق قالب)استفاده می‌شود و  فلزاتی نظیر: زاماک، سرب، برنج و استیل  مورد استفاده و بهره‌برداری قرار می‌گیرند.در ادامه برای آشنایی بیشتر به صورت اجمال، مراحل و فرآیند انجام کار ساخت یک تندیس فلزی توضیح داده می‌شود:

ابتدا درخواست ساخت تندیس فلزی ازطرف مشتری ارائه می‌گردد. پس از آن توسط گروه مجرب نشانه ساز مدل و طرح اولیه تندیس تهیه و به تایید مشتری می‌رسد.       

پس از تایید مشتری مدل سازی اولیه طرح مربوطه به روش  3D و یا دستی تهیه شده و برای انجام فرآیند قالب گیری به قسمت مربوطه ارائه می‌شود.در این قسمت از روی مدل اولیه و طبق درخواست مشتری،  قالب( از جنس گچ، شن یاموم) تهیه‌می‌شود.محفظه قالب‌های تهیه شده از فلزمذاب( سرب یا برنج)  پر شده و شکل و شمایل قالب (تندیس) را به خود می‌گیرد.

تندیس‌های فلزی پس از انجماد و سرد شدن از قالب‌ها جدا شده و وارد مرحله پرداخت می‌گردند.در این مرحله در صورت نیاز، برروی تندیس پرداخت کاری و فرزکاری صورت می‌پذیرد و  سپس  برای آبکاری وارد قسمت مربوطه می‌گردند.

پس از اتمام مرحله آبکاری، در صورت نیاز و طبق سفارش مشتری، تندیس‌ها رنگ‌کاری می‌شوند.در مرحله بعد لوگوی شرکت و متن مورد نظر مشتری بر روی تندیس درج شده و داخل جعبه‌هی مخصوص و زیبا قرار داده می‌شوند.در پایان و پس از بسته بندی آماده تحویل به مشتری می‌گردند.

قیمت

قیمت تندیس فلزی همانند سایر اقلام تبلیغاتی نظیر مدال ورزشی به عوامل زیادی وابسته می‌ باشد. مهمترین این عوامل که در تعیین قیمت این نوع تندیس‌ها نقش بسزایی دارند عبارتند از: شکل و شمایل طراحی، متریال تندیس، نوع رنگ‌کاری و نوع سفارش است.

این نوع تندیس‌ها از فلزات و آلیاژهای مختلفی ساخته می‌شوند و با توجه به اینکه قیمت هریک از این نوع مواد اولیه با یکدیگر متفاوت است لذا در تعیین قیمت نهایی آن تاثیر قابل ملاحظه‌ای خواهد گذاشت.

 شکل و طراحی هم  به صورت  واضح و مشخص در تعیین قیمت هر تندیسی تاثیر به سزایی دارد. در ضمن نوع رنگ‌کاری تندیس نیز اگر از روکش طلا و نقره باشد قطعا دارای قیمت متفاوتی خواهد بود.

به طور قطع تندیس‌ های فلزی حجمی( سه بعدی) و تندیس‌های با حک‌های لیزری نسبت به سایر تندیس‌ها که به صورت مسطح(تک بعدی) با قابلیت چاپ معمولی ساخته می‌شوند، دارای قیمت بیشتری هستند .

نوع سفارش نیز شامل قسمت‌ها و مراحل گوناگونی است که  به صورت مشخص در تعیین قیمت تندیس فلزی موثر می‌باشد.  قطعا"هزینه طراحی به قیمت تندیس‌های فلزی سفارشی،  اضافه می‌گردد.

تعدادی از تندیس که سفارش داده می‌شود نیز در قیمت آن موثر خواهد بود، به طوری که هرچه تعداد سفارش تندیس بالا رود هزینه و قیمت نهایی آن کم خواهد شد.



:: برچسب‌ها: تندیس کریستال , تندیس شیشه ای , تندیس , ساخت تندیس ,
:: بازدید از این مطلب : 312
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رضا محمدیان

 

یکی از قدیمی‌ترین مهارتهای ساخت قطعات و مصنوعات فلزی ریخته گری است . گذشته این صنعت  به دوران  کشف فلزاتی نظیر آهن و یا قبل از آن بر می‌گردد. کاوشگران و باستان شناسان  قدمت ریخته گری را در جهان را  حدودپنجاه قرن پیش و یا بیشتر پیش بینی کرده‌اند.  شاید تعیین این مدت بی ارتباط با کشف یک شی ریخته گری شده توسط باستان شناسان نبوده باشد که شکل این قطعه شبیه به یک قورباغه مسی بوده است. با توجه به بررسی‌های صورت گرفته،   قدمت ریخته گری در ایران را به حدود 3000 سال پیش برآورد کرده‌اند، که این قطعیت زمانی به اثبات رسید که کاوشگران باستان شناسی یک قطعه چکش کاری شده با مس را در نزدیکی شهر نقده و در تپه های حسنلو در استان آذربایجان غربی کشف کردند.

به طور ‌کلی تکنیک تغییر حالت دادن به فلزات و آلیاژهای آنها را از طریق ذوب کردن و ریختن مایع فلزی ذوب شده درون محیط قالب‌ها ( براساس شکل مورد نظر قالب‌ها تهیه می‌شوند) و خنک کردن آن براساس طرح قالب، ریخته گری می‌نامند.

برای ریخته گری از کوره استفاده می‌کنند، کهن ترین این کوره‌های ریخته گری ساخته شده در جهان از خاک رس بوده است که  برای باددادن به آن از فوتک‌های بزرگی استفاده می‌کردند . لازم به ذکر است که اغلب قالبهای اولیه که تهیه می‌کردند از جنس ماسه، خاک رس، سنگ و خاک نسوز بوده است.

در جوامع امروزی مشتریان و علاقه‌مندان به اینگونه محصولات فلزی افزایش یافته است. این افزایش علاقه نه تنها باعث افزایش تعداد تولیدکنندگان کالاها و قطعات فلزی و ریخته‌گری شده است،  بلکه موجب گسترش وفراگیر شدن تولید اینگونه کالاها نیز شده است. تنوع زیادی در روش‌های ریخته‌گری،  سایزمحصولات، کیفیت ساخت کالاها، نوع اشکال و ابعاد قطعات ریخته گری پدیدار گردیده است. در فرآیند ریخته گری معمولا” از فلزلات و یا آلیاژهای آنها نظیر:  روی ، آلومینیوم ، برنج، برنز، چدن، فولاد ،منیزیوم استفاده می‌گردد.

یکی از انواع این محصولات ریخته‌گری که دارای کاربرد فراوانی می‌باشد ، ساخت مدال ریخته گری از جنس سرب است. سفارش در خصوص ساخت این نوع مدال‌ها غالبا” برای فعالیت‌های تبلیغاتی مربوط به کسب و کار، برندسازی شرکت‌ها و موسسات، ودر برخی از موارد به عنوان هدیه به برگزیدگان مسابقات مختلف علمی، فرهنگی‌، ورزشی و امثالهم اهداء می‌گردد.

ساخت مدال ریخته گری

در ادامه مبحث ریخته گری، برای آگاهی شما مطالبی در مورد طراحی و روش ساخت مدال ریخته‌گری در شرکت تبلیغاتی نشانه ساز ارائه می‌گردد: 

در گام نخست درخواست سفارش ساخت مدال توسط مشتری ارائه می‌گردد. سپس مشخصات و طرح مورد نظر توسط تیم مجرب شرکت نشانه ساز تهیه و مورد تایید مشتری قرار می‌گیرد.

در مرحله بعد مدل سازی اولیه طرح مربوطه به روش لیزر و نیز ساخت کلیشه تهیه شده و برای انجام قالب گیری به قسمت مربوطه ارسال می‌گردد.

در این قسمت از روی مدل اولیه  قالب تهیه می‌شود. این قالب‌ها عموما” از جنس لاستیک سیلیکونی می‌باشند.محفظه قالب‌های تهیه شده از سرب مذاب پر شده و شکل و شمایل قالب (مدال) را به خود می‌گیرد. مدال‌ها پس از انجماد و سرد شدن از قالب‌ها جدا شده و برای پرداخت کاری ارسال می‌گردند.

در این مرحله در صورت نیاز، برروی مدال پرداخت کاری و فرزکاری صورت می‌پذیرد و  سپس مدال‌ها برای آبکاری ارسال می‌گردند.

پس از مرحله آبکاری در صورت نیاز و طبق سفارش مشتری، مدال‌ها برای رنگ کاری ( با توجه به تنوع رنگ، هررنگی که مورددرخواست و نظر مشتری باشد بر روی مدال پاشیده می‌شود) و یا مات یا براق نمودن آن ارسال می‌گردند.

پس از انجام مرحله رنگ‌کاری، برای مدال، بند با کیفیت و مناسب تهیه و نصب می‌شود.در نهایت مدال‌ها پس ازبسته‌بندی آماده تحویل به مشتری می‌گردند.

قیمت

قیمت مدال ریخته گری نظیر قیمت مدال ورزشی وابسته به  عوامل گوناگونی است. اساسی‌ترین این عوامل که در قیمت‌گذاری آنها نقش مستقیم و بسزایی دارند عبارتند از: نوع جنس، شکل طراحی ،تعداد مورد درخواست، ضخامت مدال، یک رو ویا دورو بودن مدال و نوع سفارش است. این مدال‌ها با متریال‌های مختلفی ساخته می‌شوند.

قیمت مواد اولیه و نوع آبکاری( ابکاری طلا گرانترین نوع آبکاری است) که در ساخت مدال ریخته گری به کار می‌روند در تعیین قیمت نهایی آن نیز نقش عمده‌ای دارند. شکل و طراحی هم  به صورت آشکار در تعیین قیمت هر مدالی تاثیر اساسی دارد.

در ضمن اگر برای تهیه مدال از روش فورج (قطعه جامد به سبب انرژی حرارتی و مکانیکی حالت قالب را در حالت جامد به خود می‌گیرد) ویا دایکاست (از طریق تزریق فلز مذاب و تحت فشار به درون قالب) استفاده کنیم نیز در قیمت تاثیر دارد.

فارغ از موارد مطرح شده بالا چنانچه  مدال نیاز به  بند داشته باشد، این خود مقوله مجزایی می باشد که در قیمت مدال نقش بسزایی را بازی می‌کند. در صورتیکه بند ساده باشد یک قیمت دارد و اگر برروی آن لوگویانوشته‌ ای چاپ شود قیمت دیگری پیدا می‌کند. جنس پارچه و نخ مورد استفاده در بند مدال نیز در قیمت آن دخالت دارد. هرچقدر جنس بند و روبانی که برای آویزان کردن مدال بکار می‌رود از مرغوبیت بیشتری برخوردار باشد  قیمت آن بالاتر می‌رود.



:: برچسب‌ها: مدال ورزشی , شیلد , قیمت مدال , انواع مدال , تولیدی مدال ,
:: بازدید از این مطلب : 311
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رضا محمدیان

طریقه ساخت تندیس پلکسی

تندیس به مجسمه‌ای گفته می‌شود که در اکثر موارد به منظور پاسداشت یک شخصیت ویژه و ادبی، علمی، اجتماعی ، تاریخی ویا برای یادآوری یک واقعه و رخداد تاریخی و نیز در برخی موارد برای نمایش شمایل یک حیوان و شی ساخته می‌شود. با گذشت زمان تندیس ها از یک طرف به عنوان هدیه ای ماندگار ارائه می‌گردند. و از طرفی دیگر جایگاه تبلیغاتی ارزشمندی برای شرکتها و موسسات به شمار می‌روند وباعث رونق کسب و کارآنها شده‌اند.

در ادامه این مطالب می‌خواهیم توضیحاتی در مورد تندیس پلکسی و به طور کلی چگونگی و طریقه ساخت تندیس پلکسی ارائه دهیم. همانطور که اطلاع دارید تندیس ها به چند بخش کلی تقسیم می‌شوند. این بخش‌ها عبارتند از: تندیس حجمی یا فلزی، تندیس پلکسی گلس، تندیس کریستالی، تندیس چوبی و… ، همچنین در مطالب بعدی، توضیحاتی در خصوص تندیس آماده که  غالبا” از جنس پلکسی هستند  برای شما ارائه خواهیم داد.

ازآنجاییکه تندیس‌های پلکسی گلس بخاطر قیمت مناسب و سفارشی بودن ، مورد توجه و درخواست  بیشتری نسبت به تندیس های کریستالی  دارند.  لذا در وضعیت فعلی در بازار، تندیس از جنس کریستال اصلا” مقرون به صرفه نیست و از طرفی برای تیراژهای بالا دارای کیفیت مناسب و جنبه بصری بهتری نسبت به تندیس های پلکسی را  دارا می باشند. از طرف دیگر در حال حاضردر بازار، تندیس‌های پلکسی با طراحی‌ها و اشکال متنوع و متریال‌های مختلف به وفور یافت می‌شوند و هر شخص حقیقی یا حقوقی با هرسلیقه‌ای می‌تواند سفارش ساخت تندیس نماید. یکی از پرکاربردترین تندیس‌هایی که توسط شرکتهای تبلیغاتی ساخته می‌شوند، تندیس‌های پلکسی گلس هستند. این تندیس‌ها از ورقهای پلکسی‌گلس تولید می‌شوند. این ورق‌ها نوعی پلاستیک ضد آب هستند و دارای خصوصیت‌های زیادی می‌باشند که ازاصلی ترین این ویژگیها می‌توان به ضخامت ( از یک میلیمترتا پنجاه میلیمتر) و رنگهای متنوع (قرمز،آبی، سبز، زرد، سیاه، صورتی، بنفش وفیروزه ای ) آن اشاره نمود.

دراین قسمت طریقه ساخت تندیس پلکسی گلس توضیح داده می‌شود:

ابتدا طرح و شکل پیشنهادی برای تندیس تهیه و توسط مشتری تایید می‌شود. سپس توسط دستگاه لیزر و یا دستگاه تراش ابعاد و طرح پیشنهادی برش داده می‌شود و در صورت لزوم مونتاژکاری انجام می‌گردد.

در مرحله بعد و در صورت نیاز به چاپ، به قسمت چاپخانه شرکت نشانه ساز واگذار میگردد. در این قسمت طرح نهایی تایید شده توسط مشتری برروی تندیس چاپ ( سابلیمیشن) می‌شود.

 بعد از فرآیند چاپ بنا به درخواست مشتری اگر نیاز به درج اسم فرد و یا متن خاصی  برروی تندیس باشد، برای این کار می‌توان از استیل یا مولتی استایل(طرح استیل) استفاده نمود.

در مرحله نهایی وپس از تایید مشتری، محصول به قسمت بسته‌بندی ارسال شده و آماده تحویل می‌گردد.



:: برچسب‌ها: تندیس کریستال , تندیس شیشه ای , تندیس , ساخت تندیس، قیمت تندیس فلزی ,
:: بازدید از این مطلب : 312
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 18 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رضا محمدیان

مارک و لیبل می‌تواند به محصولات شما هویت ببخشد. یک مارک هرچند کوچک نشانی از شماست که بر روی محصولاتتان وصل خواهد شد. همین الان اگر به پوشاک خود با دقت نگاه کنید احتمالا چندین مارک و نشان بر روی آن مشاهده خواهید کرد. مارک‌ و لیبل با توجه به نوع کاربردی که دارند از مواد مختلفی ساخته می‌شوند. پر کاربرد ترین ابزار تبلیغاتی تولید کننده ها مارک و لیبل است. تقریبا در تمامی پوشاک و وسایل آویز یا برچسبی تبلیغاتی برای معرفی تولید کننده و اطلاعاتی راجع به محصول، مارک و لیبل استفاده می شود.

مارک و لیبل انواع گوناکونی دارند از جمله مارک پارچه ای، مارک فلزی، مارک چرمی، مارک سیلیکونی، مارک طرح فلز، لیبل برچسبی، لیبل پرچی و .. که با توجه به محصول از متریال های مختلف استفاده می شود. مارک ها به روش های دوختی، چسبی، پرچی و حرارتی با توجه به نوع ومتریال محصول، روی آن نصب می شوند.

کاربرد و سایز

استفاده از مارک باعث افزایش اطلاعات مشتریان نسبت به محصولات ما خواهد شد. این اطلاعات می‌تواند شامل لوگو، نام تجاری ما و یا نام محصول را در بر بگیرد. این امر به روند برندسازی ما کمک موثری خواهد کرد. برندسازی یعنی آنکه افراد به محض آنکه نام محصولی مرتبط با رسته شغلی مجموعه ما را می‌شنوند، ناخداگاه نام شرکت و مجموعه ما در ذهن آنها تداعی شود. ضمنا مارک ها فضای تبلیغاتی موثری برای شرکت سازنده جنس مارک شده هستند. مارک ‌ها اگر به درستی ساخته شوند طول عمر بالایی دارند. این به این معناست که فضای تبلیغاتی ما پایدار می‌ماند.

سایز مارک و لیبل به جنس آن بستگی دارد. در ساخت مارک و لیبل باید دقت شود که نباید آنقدر کوچک باشد که قابل تشخیص نباشد. ضمنا اگر ابعاد آن بزرگ باشد، باعث خواهد شد که بر روی پوشاک چندان چهره مطلوبی نداشته باشد. اندازه طول و عرض مارک و لیبل اغلب در محدوده یک تا ۳ سانتی متر محدود می‌شود. اما شرکت نشانه ساز هر نوع سفارشی را با توجه به درخواست مشتری می‌پذیرد. پس مشتری محدودیتی در انتخاب اندازه نخواهد داشت.

قیمت

قیمت مناسب مهم‌ترین دغدغه مشتریان هر محصول است. از طرف دیگر قیمت مناسب زمانی اهمیتی دارد که محصول نهایی باکیفیت باشد. متاسفانه بسیار از تولیدکنندگان برای کاهش قیمت و جلب توجه مشتری، جنسی بی‌کیفیت را به مشتری تحویل می‌دهند. شرکت نشانه ساز با استفاده از تکنولوژی‌های برتر و به کارگیری دستگاه‌های مجهز و با  هدف مشتری مداری، مارک و لیبل باکیفیت بالا را با قیمت مناسب به شما ارائه می‌دهد.

مهم‍‌ترین عامل در تعیین قیمت مارک و لیبل جنس آن است. مسلما تولید مارک چرمی نسبت به مارک پارچه‌ای هزینه بیشتری دارد. عواملی همچون تعداد رنگ، کیفیت چاپ، حجم و ضخامت محصول نیز تاثیر مستقیمی بر روی قیمت نهایی محصول می‌گذارند. عامل مهم دیگری که می‌تواند باعث کاهش هزینه شما شود تیراژ سفارش است.هرچه تعداد سفارش ساخت مارک ولیبل بیشتر باشد، هزینه تولید آن به ازای هر عدد مارک و لیبل کاهش می‌یابد. شما می‌توانید با کمک گرفتن از شرکت تبلیغاتی نشانه ساز محصولی باکیفیت را با قیمتی مناسب در اختیار داشته باشید.



:: برچسب‌ها: مارک , لیبل , مارک لباس , سفارش مارک , خرید مارک لباس , ساخت مارک و لیبل , قیمت مارک و لیبل ,
:: بازدید از این مطلب : 308
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 15 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رضا محمدیان

 

تاریخچه

 آغاز پیدایش پرچم در جهان مربوط به سالهای  بسیار دور و به دوران باستان بر می‌گردد. نخستین بار استفاده از پرچم به عنوان سمبل همبستگی و اتحاد در بین قبیله‌ها و در زمان جنگ رواج پیدا کرد. طرفین نبرد به منظور تضعیف روحیه لشکریان دشمن، تلاش می‌کردند که پیش قراول لشکر(پرچمدار) آنها را بکشند. طریقه ساخت پرچم در قدیم صرفا یک تکه پارچه و یا کاغذ بی قواره بود اما با گذشت زمان شکل آن تغییرات اساسی و جلوه ویژه پیدا نمود و تحولات شگرفی در زمینه ساخت پرچم به عنوان مهمترین نشانه، برند و لوگوی یک کشور ، صورت گرفته است. دیگر پرچم صرفا برای استفاده در معرکه جنگها کاربرد ندارد بلکه در عرصه‌های بین المللی نظیر مسابقات ورزشی، فرهنگی، هنری، اجتماعی و…، نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. پرچم هرکشوری نشانه عظمت،  قدرت، اقتدار، اتحاد ، دلبستگی، وفاداری و هبستگی ارکان مختلف آن کشور محسوب می‌گردد.

به طور کلی  ساخت پرچم‌ ها به دو دسته تقسیم می شوند که عبارتند از:  پرچم ملی و پرچم تبلیغاتی

پرچم ملی، عبارت است از سمبل، نشانه وحدت و اقتدار یک کشور که توسط مسئولین حکومت و نظام هر کشوری طراحی و تهیه شده و مورد استفاده عموم قرار می‌گیرد.           

پرچم‌های تبلیغاتی، باتوجه به نوع کاربرد آنها، دارای طرحها، اشکال و اندازه‌های مختلف و متنوعی می‌باشند.  غالبا از پرچم‌های تبلیغاتی به عنوان معرفی نماد و برند یک شرکت، سازمان، محصول، خدمت و…   مورد استفاده قرار می‌گیرند. 

انواع پرچم‌ های تبلیغاتی

در سالهای نه چندان دور و با گسترش ابزارها و روشهای کسب و کار، شرکتها و سازمانهای تبلیغاتی متوجه شدند که پرچم دارای پتانسیل کافی برای تبدیل شدن به یک ابزار مدرن تبلیغاتی و پرکاربرد را دارا می‌باشد. لذا از آن زمان تاکنون استفاده از پرچم‌های گوناگون به طور گسترده‌ای افزایش یافت و سازمان‌ها و شرکتهای مختلفی متقاضی استفاده از شکل و شمایل پرچم برای نمایش و تبلیغ برند و لوگوی خود می‌شوند. اگر با دید بازاریابی و تبلیغاتی به پرچم کشورها بنگریم آنها نیز به نوعی یک ابزار تجاری ملی محسوب می‌شوند و نسبت به نمایش برند خود که همانا نام کشورشان است تبلیغ می‌کنند.

مذهبی

پرچم‌ هایی هستند که در مراسم ها و مناسبتهای مختلف مذهبی و دینی و در اندازه‌ها و طرح‌های متنوع تولید و مورد استفاده قرار می‌گیرند.

توضیح اینکه از این نوع پرچم‌ها در کشورهای اسلامی بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نمایشی

این نوع پرچم ها ، پرچم های بزرگی می‌باشند که معمولا”بر روی پایه های عمودی بزرگی قرار می گیرند و چون غالبا” در نمایشگاه‌ها ، جشنواره ها و مراسم‌های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند به آنها،  پرچم‌های‌تشریفاتی و یا نمایشگاهی نیز گفته می‌شوند. 

ریسه‌‌‌ای

پرچم‌ های ریسه‌ای(رشته‌ای)، عبارت است از پرچم‌های کوچکی که در ابعاد مشخص و اغلب به شکلهای نیم دایره، مثلث، مربع، مستطیل و … به صورت رشته‌ای ودر کنار یکدیگر قرار می‌گیرند. این نوع پرچم برای مناسبت‌ها و جشن‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

افراشته

 این نوع پرچم‌ ها معمولا دارای  ابعاد بزرگی می‌باشند که برای  استفاده در محیط باز تولید می‌شوند. نوع پارچه پرچم های اهتزاز به لحاظ اینکه در معرض باد و نور آفتاب و باران و سایر عوامل طبیعی قرار دارند، باید دارای دو ویژگی مقاومت مناسب و باد خوری خوب برخوردار باشند.                                     

رومیزی

این نوع پرچم‌ ها در اندازه‌های کوچک تهیه شده و معمولا روی میز ، قفسه کتابخانه و… قرار می‌گیرند. این اقدام علاوه بر اقتدار آرم و برند یک شرکت یا سازمان، یک اتحاد و تعلق خاطر را برای همکاران و مدیران ایجاد می‌نماید. 

رومیزی مدلL

یکی از انواع پرچم های رومیزی  که الهام گرفته از یک حرف لاتین است و دقیقا به شکل حرف ال کوچک و واژگون در زبان انگلیسی(L ) می‌باشد. میله و پارچه این پرچم در ابعاد مورد نظر تولید ودر محل تعیین شده قرار میگیرد.

رومیزی چند شاخه

این نوع پرچم های رومیزی به گونه‌ای ساخته می‌شوند که براساس درخواست مشتری می‌تواند چند شاخه بر روی یک پایه قرار داده شود. پارچه پرچم در ابعاد مورد تقاضا در محل‌های مورد نظر قرارمی‌گیرد.

رومیزی مدلT

میله این نوع از پرچم های رومیزی نظیر مدلL به شکل حرف تی بزرگ در زبان انگلیسی  (T ) بوده و در اندازه‌های مشخص ساخته می‌شوند. دو پرچم در ابعاد مشخص در محل‌های مورد نظر قرارداده می‌شوند.

شرکت تبلیغاتی نشانه ساز سازنده انواع پرچم‌های تبلیغاتی با کیفیت و قیمت مناسب می‌باشد.



:: برچسب‌ها: ساخت پرچم , سفارش پرچم , قیمت پرچم ,
:: بازدید از این مطلب : 294
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 12 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رضا محمدیان

متن لوح تقدیر روز پرستار

تعریف پرستار: در سالهای گذشته به کلیه کسانی که از بیماران و دردمندان نگهداری و مراقبت می‌کردند پرستار می‌گفتند. اما در حال حاضر پرستار به شخصی اطلاق می‌شود، که دارای تحصیلات آموزش عالی و آکادمیک می‌باشد. پرستاران آموزش‌های لازم را نیز در زمینه کسب اصول و مهارتهای مورد نظر به منظور نگهداری، درمان و راهنمایی بیماران طی کرده‌اند.  شغل پرستاری  همانند حرفه پزشکی از جایگاه ویژه و مقدسی در بین سایر مشاغل برخوردار می‌باشد. رهبران دینی ما همواره انسان‌ها را تشویق به نوع دوستی و کمک به دیگران در هنگام بیماری و کسالت می‌کنند، و این امر را نوعی عبادت و الزامات دینی و انسانی  می‌دانند. در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها بیمار و دردمند در وهله اول با پرستار مواجه می‌شود. این پرستار است که با نحوه برخورد‌ی که با بیمار انجام می‌دهد، در جهت بهبودی و آرامش روحی آن گام بزرگی را بر می‌دارد.

اهمیت و نقش موثر پرستاران و به طور کلی کادر درمانی در دو مقطع تاریخی ایران ( یک مورد در زمان جنگ با عراق و یک مورد نیز در مقطع کنونی و وجود این بیماری منحوس کوید19) مبین این می‌باشد که شغل پرستاری از حساسیت و اهمیت بسیار بالایی برخوردار می و پررنگ بوده‌است.    

تاریخچه روز پرستار: در کشورهای جهان روز 12 مه را که برابر با تولد فلورانس نایتینگل(پرستار انگلیسی) که بنیانگذار شغل پرستاری پیشرفته می‌باشد، به عنوان روز جهانی پرستار نامگذاری نموده‌اند. در ایران نیز سالروز ولادت حضرت زینب کبری (س) که مصادف با پنجم جمادی الاول است، را به عنوان روز پرستار تعیین نموده‌اند.

در این روز و به پاس خدمات ارزشمندی که جامعه پرستاری به کشور انجام می‌دهند در سراسر ایران اسلامی به تقدیر و تشکر مادی و معنوی از آنان می‌پردازند و رهبر معظم انقلاب نیز همه ساله این روز مبارک را به پرستاران گرامی تبریک می‌گویند.

یکی از  هدایایی که در این روز میمون و مبارک به پرستاران عزیز تقدیم می‌گردد، اهدای لوح‌تقدیر روز پرستار می‌باشد.  در متن لوح‌تقدیر روز‌پرستار اغلب جملات فاخری نوشته می‌شود که علاوه بر تبریک روز پرستار حاوی کلماتی است که تداعی کننده آرزوهای قلبی، ابراز علاقه و تشکر اهداء کننده لوح‌تقدیر روز‌پرستار را نسبت به پرستاران عزیز نمایان می‌سازد.

نمونه‌‌‌هایی از متن لوح‌تقدیر به مناسبت روز‌پرستار :

شما پرستاران همچون پروانه گرداگرد شمع سوزان بیماران و دردمندان می‌چرخید و با نفس مسیحایی خود محفل و زندگی آنان را روشنایی و حیاتی دوباره می‌بخشید.

سالروز ولادت بانوی کربلا، دخت امیرالمومنین علی(ع) و حضرت فاطمه(س)، حضرت زینب کبری(س)که به نام روز مبارک پرستار نامگذاری شده است را خدمت شما و تمامی پرستاران زحمت کش ایران اسلامی تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم.

پرستاران چشم و چراغ همیشگی بیماران هستند و چون ستاره‌ای نورانی در شب ظلمانی آن‌ها می‌درخشند و روشنگر و هدایت کننده به سمت مسیر سلامتی و بهبودی بیماران می‌باشند.

بدینوسیله روز مبارک پرستار را که مزین به نام حضرت زینب کبری(س) می‌باشد خدمت شما سرکارخانم…… پرستار شریف و مهربان بیمارستان…….. و همه پرستاران این کشور اسلامی تبریک و تهینیت عرض می‌نمایم.

امیدوارم درکنار خانواده محترمتان همیشه سلامت و سربلند باشید.

متن لوح‌تقدیرنوروزی

تاریخچه: عید نوروز و برگزاری جشن‌های نوروزی در ایران از قدمت طولانی و تاریخی برخوردار است. سابقه برگزاری جشن‌های نوروزی مربوط به دوران ایران باستان و قبل از دوره مادها و هخامنشیان می‌باشد.  مردم در سراسر ایران و نیز مردم سایر کشورها نظیر افغانستان، تاجیکستان، ارمنستان و… با آغاز فصل بهار و زنده شدن طبیعت، جانی دوباره می‌گیرند، و به شادی و نشاط و برگزاری جشن‌های مختلف می‌پردازند. 

بازدید(صله رحم) از اقوام و آشنایان و عیدی دادن و عیدی گرفتن از یکدیگر به عنوان مهمترین رسمی است، که دراین ایام برای ایرانیان بسیار جذاب و خوشایند می‌باشد.  

یکی از این هدایای نوروزی اهدای لوح‌تقدیر نوروزی است که توسط تیم تبلیغاتی نشانه ساز انجام می گردد. در متن لوح‌تقدیرنوروزی اغلب جملاتی نوشته می‌شود که علاوه بر تبریک سال جدید شامل جملات زیبایی است. این کلمات به نوعی منویات قلبی، ابراز علاقه و تشکر اهداء کننده لوح‌تقدیر نوروزی را نسبت به مخاطب نمایان می‌سازد. 

در  قسمت زیر نمونه‌هایی از متن لوح‌تقدیرنوروزی ارائه شده‌است. 

 تبریک و تشکر مدیرعامل از همه همکاران:

                                                                                                بهار سرآغاز زندگی

کلیه همکاران شرکت…..

بهارتولدی دوباره، سرآغاز شکفتن، روییدن و سبز شدن، هستی زمزمه‌ای دارد و نیایشی، همه سپاس می‌گویند، اورا که دوباره زنده می‌کند و می‌آفریند، آفریدگاررا به خاطر این عطیه الهی ستایش می‌کنیم.

اینک که نسیم دل‌انگیزنوروزی، توام با رایحه خوش، مژده از حلول بهاری دیگرمی‌دهد. افتخار دارم ضمن تبریک فرارسیدن سال جدید، خدمت همکاران گرامی،  مراتب تقدیر و تشکر خود را در خصوص حسن انجام امور محوله ابراز نمایم.

از خداوند متعال سالی پر از خیر و برکت، توام با شادی و سرور برای شما و خانواده محترمتان آرزومندم.

                                                                                                                                                                     مدیرعامل شرکت

تبریک و تشکر مدیرعامل از یک مدیریت خاص:

                                                                                                 بهار آغاز تلاش و کوشش

مدیر محترم……..

با حول و قوه الهی یک سال دیگر از همکاریمان سپری شد و به همت و پشتکار شما و همکاران گرامیتان توانستید برگ زرین جدیدی را در زمینه اعتلای عملکرد شرکت به خود اختصاص دهید.

بدینوسیله  به مناسبت فرارسیدن سال نو خورسیدی، مراتب تبریک و تشکر خود را خدمت شما و همکاران محترمتان ابراز می‌نمایم.

امید که زندگیتان قرین سعادت و خوشبختی باشد.

                                                                                                                                                                     مدیرعامل شرکت

تبریک و سپاس جمعی از دوستان از یک جانباز:

                                                                                             جانبازان همیشه قهرمان

جانبازمعزز جناب آقای…

 خدا را سپاس می‌گذاریم که در آغاز بهاری دیگر توفیق دیدار یکی دیگر از بهترین بندگان خوب خود را به ما ارزانی داشته است. عزیزی که برای آرامش ما، حفظ تمامیت ارضی و اعتلای کشور اسلامی ایران به نبرد با دشمن زبون رفته‌اید، و دراین مهلکه به درجه رفیع جانبازی نایل گردیده‌اید.

اینک در آستانه رویش و سبز شدن دوباره طبیعت، ضمن تبریک فرارسیدن سال نو  خورشیدی، از خداوند منان برای شما جانباز گرامی و خانواده محترمتان آرزوی صحت و سلامتی را آرزومندیم.

                                                                                                                                                    جمعی از دوستان و همرزمان

شرکت تبلیغاتی نشانه ساز



:: برچسب‌ها: لوح تقدیر، لوح سپاس، ساخت لوح تقدیر، ساخت متن لوح تقدیر نوروزی، قیمت متن لوح تقدیر روزپرستار، متن لوح تقدیر روز پزشک ,
:: بازدید از این مطلب : 312
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 11 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رضا محمدیان

یلبورد(آگهی نما) و تابلو تبلیغاتی  به تابلوی بزرگی گفته می شوند که فضای بزرگ و مناسبی را در اختیار صنوف مختلف قرار می‌دهد امروزه در دنیای تبلیغات آگهی نماها یکی از مهم ترین و رایج ترین ابزار های تبلیغاتی به حساب می آیند. پیام و متن مندرج بر روی تابلوهای تبلیغاتی  به سرعت خوانده می شوند و باعث تحریک مشتریان شما خواهد شد.

ما تابلو های تبلیغاتی (billboard )را به دو گروه تابلو محیط داخلی و تابلو محیط خارجی تقسیم بندی می کنیم.

اکثر کسب و کار ها در مکان های شلوغ و یا روبروی محل خود تابلو تبلیغاتی نصب می کنند. این ابزار مطرح تبلیغاتی در دنیا به نام billboard شناخته می شود. البته تابلو های تبلیغاتی به دو نوع داخلی و خارجی تقسیم می شوند که با توجه به محل نصب دسته بندی می شوند.

تابلو های داخلی معمولا ابعاد کوچکتری دارند و بر روی پایه ویا دیوار و…قرار می گیرند. بر خلاف آن تابلو های خارجی معمولا در ارتفاع نصب می شوند و ابعاد بزرگی دارند. ابعاد بزرگ این ابزار تبلیغاتی باعث تاثیر گزاری بصری برای بینندگان می شود و می تواند تاثیر به سزایی در برندینگ کسب و کار شما داشته باشد.

تابلو های تبلیغاتی انواع مختلقی دارند از مطرح ترین آن ها : تابلو حروف برجسته و چلنیوم، تابلو LED و تابلو نئون پلاستیکی و فلکسی هستند. کیفیت و زیبایی تابلو تبلیغاتی ذهنیت اولیه در مخاطب ایجاد می کند و باعث ایجاد تصویری زیبا از کسب و کار شما در ذهن مخاطب خواهد شد.

تابلو محیط داخلی

تابلو های تبلیغاتی محیط‌های داخلی همان نماد‌ها و تابلوهایی هستند که در مکان های عمومی در قسمت داخلی ساختمان‌های خصوصی و دولتی یا واحد‌های داخلی آن‌ها نصب می شوند. از انواع این تابلوهای تبلیغاتی می توان به تابلو های راهنمای طبقات، راهنمای واحدها و دفاتر سازمان‌ها و موسسات ، سردرب مطب‌ها، سردرب دفاتر وکالت و موسسات حقوقی و امثالهم اشاره کرد.

تابلو محیط خارجی

یکی دیگر از ابزار های تاثیر گزار تبلیغاتی در کسب و کار های امروزی بیلبورد های تبلیغاتی یا به صورت تخصصی تابلو های تبلیغاتی برای محیط خارجی هستند. این تابلو ها در محوطه باز و در معرض دید عموم مردم قرار داده می شوند و به علت ابعاد و اندازه بزرگ و نیز محل نصب و قرارگیری خود غالبا" همیشه مورد توجه و مشاهده مخاطبین و متقاضیان ذیربط قرار می گیرند.

  برای ساخت تابلو تبلیغاتی با قیمت مناسب و کیفیت مطلوب با گروه نشانه ساز به صورت حضوری و غیرحضوری تماس حاصل فرمایید.

 

 



:: برچسب‌ها: ساخت تابلو اداری , ساخت تابلو تبلیغاتی , ساخت تابلو وکالت , ساخت تابلو پزشکی ,
:: بازدید از این مطلب : 344
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رضا محمدیان

اتیکت سینه مانند هرکالای دیگری انواع مختلفی دارد. دسته بندی اتیکت بر اساس جنس ماده اولیه آن صورت می‌پذیرد. بر این اساس اتیکت پرسنلی را به دو دسته فلزی و غیر قلزی تقسیم می‌کنند. در ادامه درباره به معرفی، نوع اتصال و بررسی هرکدام از انواع اتیکت می پردازیم.

اتیکت فلزی

اتیکت فلزی مطابق با اسمی که دارد از فلز ساخته شده است.  این اتیکت با دو روش سوزنی و مگنتی به لباس افراد متصل می‌شود. آلومینیوم و برنج فلزاتی هستند که در ساخت این اتیکت مورد استفاده قرار می‌گیرند. در بخش بعدی هر کدام از این دو نوع اتیکت سینه را به طور مجزا بررسی خواهیم کرد.

اتیکت آلومینیومی

اتیکت آلومینیومی به عنوان محبوب‌ترین و پرکاربردترین نوع اتیکت طرفداران زیادی دارد. جنس آلومینیوم برای چاپ بسیار مناسب می‌باشد و این موضوع باعث شده کارهای بسیار باکیفیتی از این جنس ساخته شود. چاپ بر روی آلومینیوم به دو صورت امکان پذیر است : آنادایز و سابلیمیشن.

اتیکت آلومینیوم با چاپ آنادایز محبوب ترین و پرکاربردترین نوع اتیکت سینه می‌باشد. علت این محبوبیت نیز کیفیت چاپ فوق العاده آنادایز است. در این نوع چاپ محدودیتی در انتخاب و تعداد رنگ وجود ندارد. عدم محدودیت رنگ باعث شده تا امکان چاپ تصویر فرد نیز بر روی آن میسر باشد. ضمنا محتوای چاپ شده بر روی اتیکت سینه آلومینیوم آنادایز ماندگاری و دوام بالایی دارد.

اتیکت آلومینیوم با چاپ سابلیمیشن نسبت به آنادایز کیفیت کمتری دارد. اما با این حال این نوع چاپ مزایایی نیز دارد. به طور کلی قیمت پایین و ساخت و چاپ فوری مهم‌ترین مزیت چاپ سابلیمیشن می‌باشد. اما مشکل بزرگ این نوع چاپ این است که استفاده مداومان در فضای آزاد باعث آسیب رسیدن به آن می‌شود.

اتیکت آلومینیوم با روکش پلی استر نیز یکی از انواع کاربردی اتیکت سینه می‌باشد. بخش زیرین این روکش از جنس آلومینیوم بوده وروکشی از جنس پلی استر روی آن قرار دارد. تمام فرآیند چاپ برروی این روکش پلی استر انجام می‌شود. اتیکت پلی استری نمونه از یک اتیکت پرسنلی شیک است.

اتیکت پلاستیکی

اتیکت پلاستیکی هزینه ساخت کمتری دارد که همین عامل باغث گرایش نسبی افراد به این نوع اتیکت پرسنلی شده است. ضمنا اتیکت پلاستیکی با هزینه بسیار کمتری ساخته می‌شود. این مورد باعث می‌شود که سفارش این اتیکت از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه تر باشد.

اتیکت مولتی استایل همانگونه که از نام آن پیداست از جنس پلاستیک فشرده می‌باشد. محدودیت رنگ شاید تنها مشکل این اتیکت پرسنلی باشد. اتیکت مولتی استایل غالبا دو رنگ دارد. بخش زمینه کار اصولا طلایی، نقرهای یا رنگ دیگری می‌باشد و بخش حکاکی شده نیز اکثرا مشکی رنگ است. پس از چاپ طرح ظاهری این اتیکت شبه فلز می‌باشد که همین مورد باعث جذابیت بصری آن شده است.

اتیکت پلکسی گلس نمونه‌ای دیگر از انواع اتیکت پرسنلی می‌باشد. این اتیکت دارای تنوع رنگی وظاهر آن غیرفلزی است. هزینه ساخت و سفارش این اتیکت به طور تقریبی با مدل مولتی استایل آن برابر است. این اتیکت قابلیت حک برجسته را نیز دارا می‌باشد.

اتیکت برنجی

از آلیاژ برنج بیشتر در ساخت بج سینه استفاده می‌شود اما درساخت اتیکت نیز می‌توان از این آلیاژ بهره برد. ساخت اتیکت برنجی به اندازه جنس آلومینیومی آن رایج نیست اما با این حال طرفداران و مشتریان خاص خود را دارد. محدودیت در انتخاب رنگ وعدم چاپ تصویر فرد مهم‌ترین نواقص و معایب اتیکت برنجی می‌باشند. از طرف دیگر استفاده از این اتیکت موجب تمایز و منحصربه فرد شدن مجموعه شما خواهد شد.‌‌‌
تکنیک‌ و روش ساخت اتیکت و بج برنجی یکسان است. به همین علت گاهی افراد بج و اتیکت برنجی را در یک دسته قرار می‌دهند. مدل مات و براق شناخته شده ترین نوع این اتیکت می‌باشد.

بیشتر بخوانید : ساخت تندیس



:: برچسب‌ها: بج سینه , نشان سینه , اتیکت , بج فلزی ,
:: بازدید از این مطلب : 286
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 6 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رضا محمدیان

پزشک کیست ، حرفه پزشکی چیست و  روز‌پزشک چه روزی است ؟ 

قبل از اینکه بخواهیم وارد مقوله تعریف پزشک و حرفه پزشکی شویم. ضروری است که ابتدا شناختی از تاریخچه درمان و بیماریها ‌داشته باشیم. بدانیم که در قدیم برای درمان و معالجه بیماران چگونه عمل می‌کردند. 

درد و بیماری از زمانی که انسان‌ها آفریده شد‌اند گریبانگیر‌شان بوده است. بشر هموار به دنبال کشف و یا تولیددارویی برای درمان و معالجه آن بیماریها  بوده‌اند. انسان‌های اولیه با استفاده از گیاهان و مواد طبیعی که در اطرافشان بود برای درمان استفاده می‌کردند.

اولین بار مفهوم پزشک و پزشکی در یونان باستان توسط بقراط(پدر علم طب نامیده می‌شود)، به عنوان علم و حرفه‌ای جدا از سایر حرف مطرح شد. باتوجه به اهمیت اخلاق در پزشکی نیز توسط ایشان سوگند نامه‌ای تهیه گردید که تداعی کننده اهمیت اخلاق در رشته پزشکی می‌باشد(سوگندنامه بقراط). ایشان ابداع کننده راهی گردید که در سالهای بعد توسط پزشکانی مانند ابن‌سینا و رازی دنبال گردید.

از آن زمان تابه امروز علم پزشکی پیشرفت‌های زیادی پیدا کرد. از قرن نوزدهم میلادی به بعد با ظهور پزشکی مدرن و پس ازآن با ورود علم ژنتیک تحولی بزرگ در درمان بیماری‌ها پدیدار گردید. 

 به طور عامیانه پزشک به کسی گفته می‌شود که برای معالجه و درمان بیماران اقدامات لازم را انجام می‌هد. از نظر علم پزشکی دکتر(پزشک) به  فردی اطلاق می‌گردد که برگرداندن سلامت انسان را از طریق مصاحبه با بیمار، مطالعه، تشخیص و درمان بیماری  می‌پردازد. 

حرفه طبابت(پزشکی) بطور دائم با روح و جسم انسان ها سرو کار دارد. لذا این حرفه به عنوان  مقدس‌ترین، حساس‌ترین و با اهمیت‌ترین مشاغل در جهان امروزی شناخته شده‌است. 

روز پزشک: از آنجاییکه شغل پزشکی دارای اهمیت بالایی است و به پاس قدردانی و ارج نهادن به جامعه پزشکی، در تقویم ایرانیان سال روز ولادت شیخ الرییس ابوعلی سینا را که مصادف با اول شهریور ماه می‌باشد به عنوان روز مبارک پزشک نامگذاری نموده‌اند. دراین روز مهم از جامعه پزشکان به انحاء مختلف تقدیر و تشکر می‌شود. یکی از این موارد ارائه روز‌پزشک به پزشکان عزیز کشورمان می‌باشد. در این لوح تقدیرعلاوه بر تبریک به فراخور و تعلق خاطر اهداء کننده لوح تقدیر با دریافت کننده مزین به جملات زیبا و تحسین آمیز خواهد بود.

نمونه هایی از متن لوح تقدیر روز‌پزشک به شرح زیر ارائه می‌گردد:

                                                                                    

تبریک روز‌پزشک به همکار

 فرارسیدن سال روز ولادت شیخ الرییس ابوعلی سینا، که به شایستگی روز پزشک نامیده شده است را به تمام پزشکان سرزمینم که چون شمعی فروزان روشنی بخش زندگی دردمندان و بیماران می‌باشند، تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم.

 از خداوند متعال توفیق خدمت و کسب افتخارات روز افزون برای شما دکتر………. آرزو‌مندم. 

 امید که زندگیتان قرین سعادت و خوشبختی باشد.

                                                                                                                                                                                دکتر…..

تبریک روز‌پزشک به همکار توسط رییس بیمارستان….

بدینوسیله ضمن تقدیر و تشکر از تلاش‌ها و مجاهدت‌های شبانه روزی شما در زمینه درمان و مداوای بیماران، فرارسیدن  روز پزشک را خدمت جنابعالی و خانواده محترمتان تبریک عرض می‌نمایم.

امیدوارم همواره در افزایش سلامت جامعه موفق و پاینده باشید.

                                                                                                                                                                         رییس بیمارستان…..

متن لوح تقدیر روز‌پزشک ارائه شده توسط مدیرعامل شرکت ….. 

در این روزهای بسیار دشوار و سختی که مردم ایران در آن قرار گرفته است. ایران اسلامی به خود می‌بالد که در این زمان فرشتگان و سپید جامگانی را درکنار خود دارد که چون شمعی فروزان و ستاره‌ای نورانی با سوختن خود روشنی بخش جسم و جان دردمندان و بیماران این مرزو بوم می‌باشند. 

ضمن تشکر و سپاس از کلیه پزشکان، فرارسیدن روز پزشک را به تمامی این عزیزان تبریک عرض می‌نمائیم. 

                                                                                                                                                                         مدیرعامل شرکت… 

 تقدیر از استاد… توسط رییس دانشگاه… به مناسبت روز‌پزشک  

جامعه پزشکی و دانشجویان عزیز رشته‌های پزشکی برخود می‌بالند که مدرسی چون شما سکان آموزش آن‌ها را در دست گرفته‌است. جنابعالی علاوه بر اینکه در پزشکی حاذق هستید. در زمینه تدریس نیز دارای کرسی بالایی می‌باشید.

بدینوسیله فرارسیدن روز مهم و شایسته پزشک را خدمت سرور گرامی تبریک عرض می‌نمایم. از خداوند متعال سلامتی و بهروزی را برای شما و خانواده محترمتان خواستارم.

                                                                                                                                                                                     رییس دانشگاه…..



:: برچسب‌ها: لوح تقدیر , لوح سپاس , ساخت لوح تقدیر , متن لوح تقدیر نوروزی , متن لوح تقدیر روزپرستار ,
:: بازدید از این مطلب : 274
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 5 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رضا محمدیان

به طور کلی پیکسل نوعی بج سینه است. بج سینه یک نشان کوچکی است که صاحبان برندها برای یکسان سازی پوشش و معرفی مجموعه خود از آن استفاده می‌کنند. این وسیله برروی البسه مختلف مانند کت ( آقایان) یا مقنعه (بانوان) و وصل می‌شود. در سالهای اخیر این ابزارهای تبلیغاتی به لحاظ دارا بودن قابلیت‌های فراوان، از نظرزیبایی، ساخت، طراحی، قیمت تمام شده، زمان تحویل مناسب و تنوع در سایز مورد درخواست، طرفداران زیادی را بویژه در بین سازمان‌ها، موسسات، شرکت‌ها،استارتاپ‌ها، جوانان و آحاد مردم جامعه پیدا کرده است . پیکسل‌ها درمیان بج‌های سینه جزئ پرطرفدارترین آنها محسوب می‌‌شوند.

کاربرد پیکسل

همان طوری که عنوان گردید پیکسل‌ها یک نوع بج سینه می‌باشند، لذا دارای کاربردی تقریبا همانند بج  هستند، بااین تفاوت که در شرکت‌ها، سازمانها، موسسات و...از بج سینه استفاده می‌کنند ولی پیکسل‌ها در بین جوانان، نوجوانان و گروههای مردمی طرفداران زیادی پیدا کرده و مورد استفاده قرار می‌گیرند.

انواع پیکسل

پیکسل‌ها برخلاف بج سینه که دارای تنوع زیادی در نوع جنس ، طرح و اندازه دارند، صرفا از لحاظ شکل ظاهری حداکثر دارای چهار نوع ( دایره، بیضی،  مربع و مستطیل) می‌باشند.( استفاده ازپیکسل دایره‌ای شکل  بیشتر از سایر پیکسل‌ها است)  



:: برچسب‌ها: بج سینه،نشان سینه،اتیکت،بج فلزی ,
:: بازدید از این مطلب : 319
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 5 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رضا محمدیان

اتیکت سینه

اتیکت سینه جسمی کوچک و فلزی است که ازآن در محیط‌های اداری برای معرفی پرسنل استفاده می‌شود. در واقع اتیکت‌ پرسنلی جز خانواده بج سینه و پین فلزی و … می‌باشد اما تفاوت‌هایی با آنها دارد. امروزه اتیکت تبدیل به بخشی از پوشش رسمی کارمندان سازمان‌های مختلف تبدیل شده است. با آنکه غالبا جنس اتیکت سینه فلزی می‌باشد اما انواع غیرفلزی آن نیز به طور محدودتری وجود دارد. اگر می‌خواهید همه چیز را درباره انواع اتیکت‌ها، چگونگی ساخت، نحوه اتصال، جنس و قیمت آن بدانید با ما در ادامه این مطلب همراه باشید.

محبوب‌ترین مطالب درباره انواع بج و اتیکت:

ساخت بج سینه

ساخت بج فوری

ساخت بج سینه فلزی

کاربرد اتیکت

یکی از مهم‌ترین مواردی که درباره اتیکت مطرح می‌شود کاربرد آن است. به طور کلی کاربرد هر چیز لزوم خرید و مصرف آن را توجیه می‌کند.اتیکت می‌تواند به عنوان یک ابزار تبلیغاتی و برای معرفی و شناسایی کارمندان یک مجموعه استفاده شود( اتیکت سینه پرسنلی). مشاغل زیادی برای شناسایی و یکسان سازی پرسنل خود از اتیکت استفاده می‌کنند. به طور مثال حتما تاکنون مشاهده کرده‌اید که کارکنان شبکه حمل و نقل ریلی درون شهر اتیکت فلزی زیبایی بر روی سینه خود نصب کرده اند. این اتیکت علاوه بر معرفی این افراد، سمت آنها در مجموعه را نیز در بردارد. ضمنا لوگوی مجموعه نیز بر روی آن چاپ شده است.کارکنان تمامی بانک‌های کشور نیز ازهمین شیوه برای معرفی اعضای خود استفاده می‌کنند. اتیکت سینه در موارد دیگری همچون فروشگاه‌های زنجیره‌ای، اماکن آموزشی، نمایشگاه‌ها و… کاربرد دارد. ادارات وشرکت‌های با تعداد پرسنل کمتر نیز می‌توانند اتیکت سینه مخصوص به خود را داشته باشند.

بر اساس تحقیقات و یافته‌های علمی استفاده از اتیکت سینه باعث حس احترام و اعتماد بیشتر مخاطبین به افراد یک مجموعه یا شرکت خواهد شد. ضمنا فردی که از اتیکت یک سازمان یا مجموعه استفاده می‌کند حس وفاداری و مسئولیت پذیری بیشتری نسبت به آن مجموعه خواهد داشت.

ساخت اتیکت سینه پرسنلی



:: برچسب‌ها: بج سینه , نشان سینه , اتیکت , بج فلزی ,
:: بازدید از این مطلب : 326
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 1 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رضا محمدیان

 تندیس یا همان یادبود جسمی زیبا و شکیل است که برای قدردانی از تلاش فردی که در زمینه‌ای خاص حائز موفقیت شده‌، به او اهدا می‌گردد. جشنواره‌های بین المللی فیلم و موسیقی، مسابقات علمی یا رویدادهای ورزشی و … با تندیس‌های منحصربه‌فرد خود شناخته می‌شوند. تندیس مراسم اسکار نمونه‌ای از یادبودهای معتبر جهانی و سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر مهم‌ترین یادبود جشنواره‌های داخلی می‌باشد. اهدا تندیس به فرد برگزیده، باعث افزایش اعتبار آن رویداد و ثبت بهتر این افتخار در ویترین شخصی آن فرد خواهد شد. امروزه ساخت تندیس هنری است که توسط صنعتگران ماهر و با تکنولوژی‌های روز انجام می‌شود. تندیس‌ها کاربرد فراوانی دارند و استفاده از آن بسیار رایج شده‌است. به طور مثال دانشگاه‌های معتبر ایران بعد از پایان دوره به فارغ‌التحصیلان خود تندیس‌هایی به عنوان یادبود و تجلیل از تلاش آنها در راه کسب علم اهدا می‌کنند.

تاریخچه تندیس

قدمت و عمر ساخت تندیس‌ به چند ده هزار سال قبل برمی‌گردد. یادبود‌های اولیه مجسمه‌هایی بودند که توسط پیکرتراشان ساخته می‌شدند. درواقع آنها مجسمه‌هایی بودند که برای تجلیل و سپاسگزاری از یک شخص بزرگ ساخته ‌می‌شد. در قرن اخیر اما کاربرد تندیس‌ها به طور کلی تغییر یافت. به طور مثال در سال ۱۹۲۹ آکادمی علوم و هنرهای سینما تصمیم گرفت جوایزی در حوزه گوناگون سینما به بهترین‌ها اهدا کند. به همین منظور آکادمی اسکار جورج استنلی مجسمه ساز معروف را مامور کرد تا به کمک ساچین اسمیت، طرحی را از سدریک گیبنز به صورت تندیس درآورد. ساخت تندیس اسکار سبب ماندگاری و پرآوازه شدن نام جورج استنلی در تاریخ سینما گشت.

جایزه اسکار که در طی این سالها همچنان طرح آن ثابت مانده‌است، هر ساله به نفرات برتر حوزه‌های مختلف سینما تقدیم می‌گردد. به تدریج استفاده از تندیس‌های مختلف به عنوان وسیله‌ای برای گرامیداشت و تجلیل از تلاش افراد برگزیده در زمینه‌های مختلف رایج شد.

تندیس‌های معتبر بین المللی و داخلی

امروزه جشنواره‌های معتبر خارجی و داخلی زیادی وجود دارد که هر کدام با تندیس خاص خود شناخته می‌شوند. جایزه اسکار و نخل طلایی کن دو نمونه از جوایز بین المللی در حوزه سینما هستند. در ورزش نیز جوایز زیادی به صورت یادبود وجود دارد. به طور مثال بعد از هر دوره جام جهانی فوتبال جایزه توپ طلا، کفش طلا و دستکش طلا که به صورت تندیسی زیبا طراحی شده‌اند، به ترتیب به بهترین بازیکن، آقای گل مسابقات و دروازه‌بان برتر جام اهدا می‌شود. جشنواره فجر نیز معتبرترین جایزه جشنواره هنری ایران است. هرساله سیمرغ بلورین جشنواره در بخش‌های متفاوت به نفرات و آثار برگزیده اهدا می‌گردد.

علاوه بر جشنواره فجر، هر ساله جشنواره‌های مختلفی در زمینه‌های گوناگون در ایران برگزار می‌شود که در هر کدام یادبود ویژه و خاص به برگزیدگان اهدا می‌شود. جشنواره خوارزمی، جشنواره موسیقی فجر، جشنواره فیلم رشد، جشنواره طوبی و… نمونه‌هایی از جشنواره‌های معتبر داخلی هستند.

تاریخچه تندیس و یادبودتندیس سیمرغ بلورین جشنواره فجر

 



:: برچسب‌ها: تندیس کریستال , تندیس شیشه ای , تندیس , ساخت تندیس ,
:: بازدید از این مطلب : 323
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 1 ارديبهشت 1400 | نظرات ()