نوشته شده توسط : رضا محمدیان

در این مطلی میخواییم در مورد انواع پایه  صحبت کنیم که پایه های تندیس رو میشه با روش های مختلف و جنس های مختلف بنا به سفارش مشتری ساخت که به آن میپردازیم.

اولین موردی میشه به انواع پایه تندیس اشاره کرد این است که پایه تندیس  یا به صورت آماده و از پیش ساخته شده است یا سفارشی ساخته میشه که در این اینجا لازم است بدونید تندیس کریستال به صورت آماده و وارداتی است که امکان ساخت یا تغییری بر روی آن ندارد.
پایه انواع تندیس های کریستالی که به صورت آماده است و میتوان بجای آن درساخت تندیس های کریستالی از موارد دیگر که در ادامه به آن میپردازیم استفاده کرد.

یکی دیگر از انواع پایه تندیس ،پایه هایی از جنس پلکسی است که در ابعاد های مختلف قابل اجراس و در پایه های پلکسی میتوان حالت تراش خورده ام استفاده کرد.که معمولا پلکسی ها رو با دستگاه لیزر در صورت نازک بودن ورق برش میدن و اگر ضخامت بیشتر از حد نساب دستگاه لیزر باید با استفاده از اره برش داده میشود.
یک نوع دیگر این پایه ها از جنس چوب هست که با استفاده از کار دست نجار به انجام میپذیره که در انجام اینکار زیاد قدرت مانور روی مدل کار نداریم و سفارش باید به گونه ای باشه که امکان ساخت داشته باشد.

لازم به ذکر است که پایه  چوبی اگر شکل خاصی داشته باشد که از عهده نجار خارج باشد باید آن را با استفاده از دستگاه سی ان سی ساخت که با جزییات بیشتری می توان پایه رو ساختو در همین جنس پایه اگر از ورق های نازک چوب استفاده بشه می توان آن را با دستگاه لیزر که در روش ساخت پایه پلکسی به کار میره استفاده کرد. 
در یکی از انواع مدل پایه تندیس می توان به آن اشاره کرد پایه خاتم کاری یا منبت کاری هست که عموما جنس این نوع پایه ها از چوب یا فلز هست که چوب کاربردی تر است نسب به فلز برای پایه تندیس چون برای ساخت پایه فلزی نیاز به قالب هست که هزینه های مراتب چند برابری نسبت به چوب دارد که کمتر رضایت دارند از ساخت پایه فلزی بخاطر هزینه های قالب و خم کاری بالا.



:: بازدید از این مطلب : 141
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رضا محمدیان

به صورت کلی فرق بج سینه برنجی با چاپی درشکل ظاهری به این دو نوع هست که در هر کدام به صورت مجزا توضیحاتی در این مطلب در اختیارتان قرارا داده می شود.
اولین فرق عمومی که در دو نوع ساخت بج سینه میشه که دید این هست که در بج سینه برنجی زمینه کار حتما یا باید به صورت طلایی یا نقره ای باشد.که در نوع چاپی این امکان وجود ندارد و زمینه کار رنگی هست و طبق در خواست مشتری رنگ می شود.
دومین فرق بج سینه برنجی با چاپی این است که در کار برنجی محدودیت رنگ آمیزی از نظر تعداد رنگ و فاصله رنگ ها وجود دارد که حتما باید بین هر رنگ دیواره(طلایی،نقره) و جود داشته باشد چون هنگان تزریق رنگ که به صورت دستی وارد می شود با هم قاطی نشود ولی در کار چاپی چون رنگ آمیزی به صورت دیجیتالی انجام می شود این مشکل وجود ندارد و بدون اینکه محدودیت رنگی داشته باشیم می توانیم سفارش را رنگ آمیزی کرد.
سومین مورد که میشه بهش اشاره کرد که کمتر کسی بهش اشاره داره این است که فرق بج سینه برنجی با چاپی در نوع اتصال آن ها است.
در مورد بج برنجی اتصال سوزنی و مگنتی قابل اجرا است که همین اتصالات برای چاپی هم قابل انجام است.تنها فرقی که این دو نوع از یکدیگر دارند در مدل اتصال سوزنی است که در برنجی سوزن به صورتی عمودی و در فضای چند میلی از کار نصب میشه که در روش چاپی سوزن به صورت افقی و در فضای چند سانتی باید پشت کار نصب بشه که این نکته در ابعاد کار تاثیر گزار است.
چهارمین نکته که میشه  اشاره کرد این است که دور برش بودن کار در بج برنجی نیاز به حداقل ابعاد نداره و کارهای کمتر از 2 سانتی متر قابل برش هست چون به صورت دستی انجام میشه و فضای کمتری نیاز هست برای برش ولی در روش چاپی چون دور برش کار با دستگاه سی ان سی انجام میشه حداقل ابعاد باید 2 سانتی متر باشه که دستگاه توانایی اینو داشته باشه که برش بده کار رو و همین نکته در ابعاد کار تاثیر به سزایی دارد.
پنجمین مورد که به عنوان آخرین نکته می توان در فرق بج سینه برنجی با چاپی ارائه کرد این است که جنس این دو نوع فرق میکنه در در بج یرنجی همانطور که از اسم کار پیداس که جنس برنجی دارد ولی در کار چاپی عموما”از جنس آلومینیومی استفاده می شود.



:: بازدید از این مطلب : 167
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 16 ارديبهشت 1401 | نظرات ()