نوشته شده توسط : رضا محمدیان

 در مطالب قبل به معرفی مارک و لیبل پرداختیم. حال قصد داریم تا به معرفی انواع آن و بررسی مختصری نسبت به هرکدام از آن‌ها بپردازیم.

انواع مارک و لیبل

مارک و لیبل بر اساس ماده سازنده آن‌ها به چند دسته تقسیم می‌شوند. در این قسمت 6 نوع از انواع مارک را به شما معرفی خواهیم نمود.

1_ مارک پارچه‌ای:

استفاده از این نوع مارک در صنعت پوشاک بسیار رواج دارد. از این مارک برای نشان دادن سایز، برند یا دستورالعمل شست و شوی لباس یا سایر اطلاعات استفاده می‌شود. مارک پارچه‌ای به روش دوخت با لباس متصل می‌شود. به دلیل آنکه پوشاک باید شسته شوند بنابراین اینگونه مارک‌ها طوری ساخته می‌شوند که در برابر شست و شو مفاوم باشند. از مزیت‌های استفاده از این مارک‌ها قیمت مناسب ، امکان استفاده از رنگ‌های متنوع می‌باشد.

2_ مارک طرح استیل:

این مارک از نظر ظاهری شبیه مارک فلزی است اما با این تفاوت که جنس آن از ABS می‌باشد. به مارک طرح استیل،مولتی استایل نیز می‌گویند. طرح مارک به صورت لیزری بر روی آن حک می‌شود و از رنگ طلایی و نقره‌ای برای پس زمینه آن استفاده می‌شود. پس از مرحله برش قسمت‌های مربوط به طرح یا نوشته به رنگ مشکی در  می‌آید. قیمت مناسب و ظاهری شیک و شبیه فلز از ویژگی‌هایمهم این مارک است.

3_ مارک چرمی:

مارک چرمی کاری خاص و ظاهری شیک دارد که معمولا در لباس‌ها در نمای بیرونی کار قرار می‌گیرد. طرحی که بر روی آن قرار می‌گیرد، نام یا لوگوی شرکت است. در کل از مارک چرمی برای کمک به فرآیند برندسازی استفاده می‌کنند. رنگ‌های مورد استفاده در تولید این مارک‌ها شمال: قهوه‌ای، زرشکی، عسلی، استخوانی، و رنگ‌هایی از این قبیل هستند. به دلیل استفاده از چرم قیمت این مارک نسبت به نوع پارچه‌ای بیشتر است. بنابراین اگر خواهان مارک چرمی قیمت پایین‌تر هستید استفاده از چرم مصنوعی گزینه بهتری است.

4_مارک سیلیکونی

یکی ازخوبی‌های مارک سیلیکونی امکان استفاده از رنگ‌های مختلف و چاپ برجسته است. انعطاف‌پذیری این مارک نسبت به رنگ، توانایی استفاده از طرح‌های گرفیکی مارک سیلیکونی را از بقیه مارک‌ها متمایز می‌کند. بنابراین این نوع مارک مخصوص افرادی است که سعی در جلب نظر مشتریان و بهبود برندسازی خود دارند.

5_مارک پلی استری

این مارک به صورت یک برچسب روی کالاقرار می‌گیرد. همانند لیبل سیلیکونی در چاپ این مارک نیزمی‌توان از رنگ‌های زیادی استفاده کرد.همچنیناین مارک قابلیت چاپ برجسته دارد و نسبت به تغییرات دمایی و فضای باز نیز مقاوم است. به این نوع مارک، لیبل ژله‌ای نیز گفته می‌شود.

 6_ مارک فلزی:

مارک‌های فلزی در ظروف آشپزخانه و منزل کاربرد بیشتری دارد.  برنج و استلیل اصلی‌ترین ماده سازنده مارک‌های فلزی است.

یکی از خوبی‌های این مارک مقاومت و استحکام آن می‌باشد. معمولا مارک‌های استیل را به رنگ نقره‌ای می‌سازند.  با توجهبه فلزی که در ساخت به کار می‌رود یا طرح آن، قیمت مارک تعیین می‌شود.

 

 در مطالب بعدی به معرفی هریک از انواع مارک‌ها به صورت مجزا می‌پردازیم.

مارک و لیبل

 

 

 

 

 

 

 



:: برچسب‌ها: مارک , لیبل , مارک لباس , سفارش مارک , خرید مارک لباس ,
:: بازدید از این مطلب : 371
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رضا محمدیان

 پلاک

پلاک‌ها در اندازه‌های مختلف و با کاربردهای مختلفی ساخته می‌شوند. از پلاک می‌توان برای معرفی یک دستگاه، اطلاعات آن یا یک مکان استفاده کرد. در این مطلب قصد داریم تا شما را با پلاک و انواع آن آشنا و توضیح مختصریدر مورد هر یک به شما ارائه نماییم.

1_ پلاک مشخصات:

در صنعت از این نوع بیشتر استفاده می‌شود. پلاک مشخصات بر روی دستگاه‌ها یا ابزارآلات صنعتی نصب می‌شود. در حقیقت کاربرد این پلاک همانند شناسنامه کالا می‌باشد. پلاک‌های مشخصات غالبا ازجنس استیل یا آلومینیوم ساخته می‌شوند. پلاک مشخصات از این جهت اهمیت دارد که برای استفاده از هر محصولی باید درمورد مشخصات آن اطلاع داشته باشیم.

ساخت پلاک مشخصات و نیم پلیت

2_ پلاک اداری:

هنگامیکه وارد سازمانی شده‌اید و به دنبال فرد خاصی می‌گردید به تابلوهایی که بر سر در اتاق‌ها نصب شده‌ است توجه کرده‌اید. این تابلوها همان پلاک‌های اداری هستند که بهما در پیدا نمودن اتاق یا فرد مورد نظر کمک خواهند کرذد. با توجه به اهمیت این پلاک، استفاده از آن در هر سازمانی لازم است. اطلاعاتی که بر روی آن چاپ می‌شود شامل نام شخص یا سمتفرد مسئول ویا هر دو آن‌ها می‌باشد.

پلاک و تابلو اداری

3_ پلاک عددی:

پلاک‌های عددی بسیار رایج هستند. این پلاک درقسمت درب ورودی ساختمان‌ها نصب خواهد شد. معمولا این پلاک‌ها از جنس آلومینیوم ساخته می‌شوند تا طول عمر طولانی‌تری داشته باشند. همچنین نوشته روی آن به صورت برجسته چاپ می‌شود. پلاک کدپستی بهترین مثالی از پلاک عددی است. 

 

4_ پلاک شماره اموال:

پلاک شماره اموال همانند اسم آن برای شمارش دستگاه‌ها به کار می‌رود. به طور کلی برای برای شماره‌گذاری ابزارآلات دو روش وجود دارد. روش اول استفاده از لیبل می‌باشد. این روش هزینه کمتری نسبت به پلاک دارد.اگرچه استفاده از لیبل از نظر اقتصادی کم هزینه‌تر است اما طول عمر کمتری دارد. در نتیجه شرکت‌ها و کارخامه‌ها برای شماره‌گذاری اموال خود از پلاک فلزی استفاده می‌نمایند.

در این مطلب به صورت مختصر هر یک ازانواع پلاک را معرفی نمودیم. در مطالب بعدی به بررسی هرکدام و به صورت اختصاصی خواهیم پرداخت.



:: برچسب‌ها: پلاک , پلاک اداری , قیمت پلاک , سفارش پلاک , خربد پلاک ,
:: بازدید از این مطلب : 316
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رضا محمدیان

 

در پایان مسابقات گردن‌آویزی را به رسم یادبود به فرد یا تیم برنده اهدا می‌کنند. مدال ظاهری دایره شکل و ازجنس فلز است. با استفاده از بندی که به قسمت فلزی مدال قرار دارد، آن را بر روی گردن برنده مسابقات قرار می‌دهند تا مدال بر روی سینه او جای بگیرد.

 

اگرچه که خود مدال ارزش چندانی ندارد اما آن رویداد و واقعه است که به آن ارزش و بها می‌بخشد. هرچه سطح مسابقات بالاتر باشد تلاش شرکت‌کنندگان بیشتر شده و ارزش آن مدال بالاتر خواهد رفت.لحظه دریافت مدال برای هر ورزشکاری  دریافت مدال جز شیرین‌ترین لحظه‌های زندگی حرفه‌ای‌ او محسوب می‌شود.

در این مطلب قصد داریم تا در مورد انواع مدال صحبت کنیم. مدال بر اساس شکل ظاهری آن به دو دسته مدالیوم ( یا مدالیون
) و شیلد تقسیم‌بندی می‌شود.

1_ شیلد

به شیلد مدال جعبه‌ای نیز می‌گویند. فرآیند ساخت شیلد با مدال تفاوتی ندارد. شیلد همان مدال است که آن را درونجعبه قرار می‌دهند. جرم و وزن شیلد نسبت به مدال بیشتر است. معمولا شیلد را به نفرات برتر علمی و فرهنگی اهدا می‌نمایند. در زمان اهدای شیلد آن را درون جعبه‌ای زیبا قرار داده و سپس آن را در مراسما یا همایشی به فرد اهدا می‌شود. جنس جعبه می‌تواند متفاوت باشد اما برای زیبایی کار آن را درون جعبه مخملی قرار می‌دهند.

ساخت شیلد

2_ مدالیوم

مدالیوم نوعی مدال فلزی می‌باشد که که درگذشته کاربرد نظامی داشت. مدالیون به افراد برجسته نظامی یا افرادی که با شجاعت خود اتفاق مهمی را رقم زده‌اند، اهدا می‌شد.با گذشت زمان سازمان‌ها نیز به پیروی از نیروهای نظامی به افراد و کارمندان نمونه

خود مدالیوم اهدا کردند. این ابزار تبلیغاتی نوعی نماد و سمبل است که هم به پاس قدردانی از زحمات فرد و هم  برای تشویق

سایرین به فرد مورد نظر تقدیم  می‌شود. مدالیون یا مدالیوم با مدال دارای اندکی تفاوت دارد. این تفاوت در اندازه آن است. مدالیوم از نظر اندازه از مدال کوچکتر می‌باشد.بنابراین علاوه بر اندازه، کاربرد مدالیوم نیز با مدال ورزشی تفاوت دارد. مدالیوم با بندی که به آن متصل می‌شود بر روی سینه افراد قرار می‌گیرد.

در مطالب بعدی به بررسی هر یک از انواع مدال به صورت جداگانه خواهیم پرداخت.

ساخت مدالیون مدالیوم



:: برچسب‌ها: مدالیوم , سفارش مدال ورزشی , قیمت مدال ورزشی , ساخت مدال ورزشی ,
:: بازدید از این مطلب : 350
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رضا محمدیان

تندیس

به تندیس یادبود نیز گفته می‌شود. کسی که تندیس را می‌سازد پیکرتراش یا مجسمه سازاست. هدف از ساخت تندیس یادآوری یک خاطره، اتفاق خوب یا نمایش یک انسان، یک طرز فکر، یا یک واقعه می‌باشد. اکثر ما می‌دانیم تندیس چیست و یا تا به حال آن را دیده‌ایم اما این شی نیز انواع و اقسامی دارد. در این مطلب می‌خواهیم به معرفی تعدادی از این دسته‌بندی‌ها و انواع تندیس بپردازیم

همانطور که می‌دانیم تندیس نیز همانند هر کالا یا محصولی انواعی دارد. دسته‌بندی تندیس‌ها عموما به صورت ظاهر و شکل آن، مواد اولیه‌ای که برای ساخت آن به کار می‌رود، همچنین روش ساخت به دسته‌های مختلفی تقسیم تقسیم می‌شوند. در یکی از این طبقه‌بندی‌ها تندیس‌ها را در دو دسته حجمی و ساده قرار می‌دهند. قابل ذکر است هر کدام از انواع ساده یا حجمی خود به چند زیر مجموعه تقسیم خواهند شد.

1_ تندیس حجمی

ظاهر تندیس حجمی سه بعدی بوده و نسبت به سایر تندیس‌ها دارای حجم بزرگتری هستند. تندیس حجمی طوری الگوبرداری می‌شود که یک شی خاص یا انسان را تجسم نماید. برای درک بهتر این حرف بهتر است مثال بزنیم. اگر به تندیس جشنواره فجر دقت کرده باشید به صورت یک سیمرغ است. سیمرغ پرنده‌ای افسانه‌ای در داستان‌ و اشعار ایرانیان می‌باشد. بگذارید مثال دیگری بزنیم. جایزه نخل طلایی فیلم کن نیز از شاخه درخت نخل الهام گرفته شده‌ است.

انواع تندیس حجمی و ساده

 

2_ تندیس ساده:

برخلاف تندیس حجمی، این تندیس ظاهری ساده‌تر دارد. معمولا تندیس ساده به صورت لوح یا کتیبه تولید می‌شود. معمولا از این تندیس‌ها در دانشگاه‌ها، موسسات، سازمان‌ها و ادارات جهت تجلیل و قدردانی از کارمندان یا دانشجویان استفاده می‌شود. با توجه به اینکه تندیس‌های ساده پیچیدگی کمتری نسبت به تندیس حجمی دارند، بنابراین زمان ساخت آن‌ها کوتاه‌تر می‌باشد. هنگامی که فرصت زیادی برای تهیه تندیس وجود ندارد و مشتری در مضیقه زمانیقرار دارد، این تندیس‌ها به او توصیه می‌شود

تندیس آماده

دسته‌بندی‌های دیگری نیز وجود دارند که درمطالب بعدی به ارائه آن‌ها خواهیم پرداخت. 



:: برچسب‌ها: تندیس , تندیس پلکسی , تندیس حجمی , تندیس فلزی ,
:: بازدید از این مطلب : 362
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رضا محمدیان

 

بج سینه بر اساس عوامل مختلفی تقسیم‌بندی می‌شود. از این عوامل می‌توان به مهمترین آن‌ها نظیر جنس ماده اولیه، نوع طراحی و همچنین چاپ و طراحی دور آن اشاره نمود. یکی از این دسته‌بندی‌ها بر اساس جنس آن بوده که شامل بج فلزی، بج‌سینه مولتی استایل، بج‌سینه پلی استری و پیکسل می‌باشد.

 

نوع دیگری از دسته‌بندی که می‌خواهیم آن را توضیح دهیم بر اساس نوع  طراحی و نوع ساخت آن است.

1_بج مات و براق

این نوع بج‌سینه جز بج‌های فلزی محسوب می‌شود. در این بج‌ قسمتی که مربوط به نام شرکت یا لوگوی آن است با رنگ روشن و سایر قسمت‌ها به صورت کدر و مات در می‌آید. معمولا این بج‌ها با آبکاری طلا و نقره‌ ساخته می‌شوند. با توجه به نوع آبکاری آن‌ها  ظاهر بسیار جذاب و زیبایی دارند و برای سازمان‌هایی که برای پرستیژ و کلاس کاری خود اهمیت زیادی قائل‌اند مناسب می‌باشد.

بج سینه مات و براق برنجی

2_بج سینه رنگی:

یکی از چیزهایی که باعث تفاوت این بج با نوع قبلی می‌باشد تعدد رنگ است. استفاده از رنگ‌های بیشتر در ساخت این نوع

بج باعث جلب نظر افراد می‌شود. این نشان برای سازمان‌ها یا شرکت‌هایی که تمایل دارند حتما رنگ‌های لوگوی آن‌ها چاپ شود مناسب بوده و پیشنهاغد می‌شود که از این بج‌ها استفاده نمایند. استفاده از رنگ‌ها علاوه بر جلب توجه باعث زیبایی کار نیز می‌شود.

بج سینه برنجی رنگی

3_  بج سینه ریخته‌گری

نوع سوم از بج‌های سینه بج ریخته‌گری است. معمولا برای ساخت بج سینه ریخته‌گری از سرب یا برنج استفاده می‌شود. همچنین این نوع بج ‌ها به صورت برجسته ساخته می‌شوند و در ساخت آن‌ها باید ظرافت خاصی به کار برد. به دلیل فلزاتی که ماده اصلی آن هستند وزن این نشان‌های سینه بیشتر از سایر بج‌ها می‌باشد.

بج سینه ریخته گری برجسته

در این مطلب به معرفی 3 نوع بج‌سینه پرداختیم. در مطالب بعدی به معرفی سایر انواع بج‌سینه خواهیم پرداخت.

 

 

 



:: برچسب‌ها: بج سینه , بج کت پرچم ایران , طرح بج , قیمت بج سینه , سفارش بج سینه ,
:: بازدید از این مطلب : 348
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رضا محمدیان

 مارک و لیبل هویت محصول شماست. مارک هرچقدر کوچک باشد باز هم نمادی از شماست که بر روی محصولات قرار می‌گیرند. مارک‌ و لیبل با توجه به نوع کاربرد از مواد مختلفی نظیر فلز، چرو یا غیره ساخته می‌شوند. مارک و لیبل پر کاربرد ترین ابزار تبلیغاتی مورد استفاده تولید کننده‌ها هستند. در اکثر پوشاک و وسایل از برچسبی تبلیغاتی برای معرفی شرکت سازنده و اطلاعاتی راجع به محصول، استفاده می شود.

مارک پارچه ای، مارک فلزی، مارک چرمی، مارک سیلیکونی، مارک طرح فلز، لیبل برچسبی، لیبل پرچی و .. انواع مارک و لیبل هستند که با توجه به محصول از آن‌ها استفاده می شود. روش نصب مارک ها به صورت دوختی، چسبی، پرچی و حرارتی با توجه به نوع ومتریال محصول، مختلف است.

برای ساخت مارکباید به کالایی مارک برای آن ساخته می‌شود توجه نمود. به عنوان مثال مارکی که قرار است به لباس بچسبد با مارکی که باید روی یک وسیله برقی قرار بگیرد متفاوت است. بنابراین با در نظرگرفتن کالا نوع مارک مشخص خواهد شد.

پس از مشورت بین شرکت و مشتری جنس مارک و طرح آن معین می‌شود. مشتری می‌تواند طرح یا ارائه دهد یا از شرکت بخواهد تا برای او طرحی را ایجاد کنند. پس از تایید طرح به کارگاه ارسال می‌شود تا مراحل ساخت خود را طی کند.

کاربرد مارک

 

استفاده از مارک فایده مهمی دارد و آن افزایش اطلاعات مشتریان نسبت به شما یا محصول شما است. نام کالا، نماد شرکت وموارد مشابه اطلاعاتی هستند که می‌توان روی مارک حک نمود.مجموعه این کارها به فرآیند برندسازی کمک خواهد نمود. تصویر ذهنی جزئی از برندسازی است. تصویر ذهنی یعنی آنکه افراد به محض شنیدن نام محصولی مرتبط با مجموعه ما، ناخداگاه نام شرکت یا ویژگی مهمی از ما در ذهن آنها تداعی شود. یکی از فواید مارک ‌این است که اگر درست و اصولیساخته شوند، طول عمر بالایی خواهند داشت. 

جنس عاملی که در تعیین اندازه مارک و لیبل موثر می‌باشد. مارک نباید آن قدر کوچک باشد که خوانده نشود و یا آن قدر بزرگ باشد که ظاهر کالا را تحت تاثیر بگذارد. معمولا اندازه نرمال یک مارک حدود 1 تا 3 سانتی‌متر است.

اغلب مشتریان دغدغه قیمت را دارند. همچنین می‌توان گفت قیمت مناسب زمانی معنی و مفهوم دارد که کیفیت نیز بالا باشد. در هر صنفی هستند کسانی که محصولاتی را با قیمت بسیار کم ارائه می‌دهند و توجهی به کیفیت ندارند. قیمت مناسب مهم‌ترین دغدغه مشتریان هر محصول است. از طرف دیگر قیمت مناسب زمانی اهمیتی دارد که محصول نهایی باکیفیت باشد. بنابراین همواره قیمت را با کیفیت مقایسه کنید.

عوامل تاثیرگذار در تعیین قیمت مارک

برای تعیین قیمت مارک چند عامل باید بررسی شوند تا قیمت دقیق آن محاسبه شود. یکی از این عوامل جنس مارک است. طبیعی است که قیمت مارک چرمی باید از مارک پارچه‌ای بیشتر باشد. عواملی همانند رنگ و تعداد آن، نوع چاپ، ضخامت محصول و سایر عوامل بر روی قیمت تاثیر خواهند گذاشت. اما تیراژ سفارش عامل مهمی است که باعث کاهش قیمت کالای نهایی خواهد شد. هرچه تعداد سفارش بیشتر باشد هزینه کل بر تعداد بیشتری از محصول تقسیم شده و باعث می‌شود تا هزینه هر واحد از محصول کاهش یابد. به این امر اصطلاحا صرفه جویی به مقیاس گفته می‌شود.

 

آدرس سایت ما: نشانه ساز

مارک و لیبل

 



:: برچسب‌ها: مارک , لیبل , مارک لباس , سفارش مارک , خرید مارک لباس ,
:: بازدید از این مطلب : 347
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 4 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رضا محمدیان

 پلاک کاربردهای مختلفی دارد. گاه از پلاک فلزی برای معرفی یک مکان استفاده شود.گاهی نیز اطلاعات یک دستگاه را بر روی آن چاپ می‌کنند. مجموعه این عوامل باعث شده تا ساخت پلاک فلزی بخش مهمی از صنعت طراحی و چاپ در بر بگیرد. در این مطلب درباره انواع پلاک و روش ساخت آن به شما اطلاعات مفیدی ارائه خواهیم کرد. 

برای ساخت پلاک باید همواره به جنس فلز آن توجه نمود. برنج فلزی است که رنگی طلایی دارد و باعث زیبایی کار می‌شود. روش ساخت این پلاک همانند ساخت بج سینه می‌باشد که از روش لسید کاری در آن استفاده می‌شود. بعد از آنکه اسید باعث خوردگی شد نوبت به مرحله رنگ آمیزی می‌رسد. معمولا از رنگ مشکی برای رنگ آمیزی روی پلاک فلزی استفاده می‌شود.

 روش تولید سه نوع پلاک استیل، آلومینیوم و برنجی را به صورت زیر است.

پلاک استیل 

پلاک استیل با روش خوردگی بر روی ورق به وجود می‌آید. برای این کار قسمت‌هایی از ورق استیل که باید بر روی حکاکی شود را با اسید برش می‌دهند. در مرحله بعد که رنگ آمیزی است با استفاده از رنگ می‌توان قسمت های حک شده را رنگ نمود. با توجه به اینکه استیل رنگی براق دارد به منظور جلب توجه بیشتر اغلب با استفاده از رنگ‌های تیره سطح مورد نظر را رنگ آمیزی می‌کنند. برای ماندگاری آن با استفاده از حرارت کوره رنگ را بر روی پلاک ثبت خواهند کرد. همچنین پلاک استیل قابلیت حک لیزری را نیز دارد. درمجموع پلاک استیل به خاطر خصوصیات ظاهری‌اش نمای بسیار مناسبی دارد.

پلاک برنجی

برنج دارای رنگی طلایی می‌باشد و با ظاهر جذابی که دارد برای زینت بخشی به محیط بسیار استفاده می‌شود. روش ساخت پلاک برنجی تا حدود زیادی شبیه ساخت بج سینه می‌باشد. با توجه با نوع سفارش می‌توان از روش‌های مختلفی برای ساخت پلاک استفاده نمود. یکی از روش‌های ساخت که رایج‌ترین شیوه ساخت پلاک می‌باشد روش اسیدکاری یا خوردگی فلز است. بعد از ایجاد خوردگی می‌توان با رنگ‌های مختلف آن قسمت‌ها را رنگ یا مفهوم موردنظر خود را حک کرد. استفاده از آلیاژ برنج مرغوب باعث کیفیت بیشتر پلاک می‌شود.

پلاک آلومینیومی 

پلاک آلومینیوم با چاپ افست ساخته می‎شود. این نوع چاپ مزیت بسیارخوبی دارد و آن  مزیت به سازنده اختیار استفاده از هر رنگی را می‌دهد. برای رنگ آمیزی در این روش نیز از  رنگ‌های کوره‌ای استفاده می‌شود. با توجه به اینکه آلومینیوم قابلیت شکل‌پذیری بالایی دارد، چاپ حرف برجسته در این نوع چاپ کار دشواری نیست. ساخت پلاک الومینیومی شبیه روش ساخت اتیکت سینه آلومینیومی است. برای ساخت پلاک آلومینیومی می‌توان از دو روش چاپ آنادایز و سابلیمیشن نیز استفاده کرد. پلاک کدپستی و سردرب منازل نمونه‌ای رایج از انواع پلاک آلومینیومی هستند. ظاهر برجسته این پلاک جلوه مناسبی دارد واز نظر اقتصادی نیز مقرون به صرفه است. ماندگاری بالای آلومینیوم باعث شده تا این پلاک برای استفاده در محیط خارجی بسیار سازگار باشد.

 

 

آدرس سایت ما: نشانه ساز

ساخت پلاک برنجی

 

 



:: برچسب‌ها: پلاک , پلاک اداری , قیمت پلاک , سفارش پلاک , خربد پلاک ,
:: بازدید از این مطلب : 352
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 4 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رضا محمدیان

 مدال ظاهری دایره‌ای و فلزی دارد. این جسم فلزی به‌ واسطه یک بند به دور گردن انداخته می‌شود و بر روی سینه او قرار می‌گیرد نفر اول هر رویداد ورزشی صاحب مدال طلا خواهد شد. نفرات دوم و سوم به ترتیب مدال نقره و برنز دریافت می‌کنند.

با ارزش‌ترین مدال در سطح جهان مدال طلای المپیک شناخته می‌شود. ساخت مدال سفارشی به یک رویداد ورزشی اعتبار می‌دهد. مدال‌ها غالبا از آلیاژهایی نظیر زاماک ساخته می‌شود. سپس درمرحله بعد با آبکاری جلوه زیبایی پیدا می‌کند. 

مدال را می‌توان مهمترین قسمت هر رویداد ورزشی دانست. در نتیجه برگزارکنندگان همواره تلاش می‌کنند تا مدالی زیبا و با ارزش را اهدا نمایند. مدال هم جنبه‌ مادی و هم جنبه معنوی دارد. برای هر ورزشکاری جنبه مادی آن مهم نیست. زیرا هر مدالی که ورزشکار می‌گیرد به کلکسیون افتخارات او افزوده می‌شود. در نتیجه کمتر ورزشکاری پیدا می‌شود که بخواهد مدال خود را بفروشد. بنابراین مهمترین جنبه هر مدالی بعد معنوی آن است. هر چه رویداد بزرگتر باشد ارزش آن مدال بیشتر خواهد بود.

نکته‌ قابل توجه در مورد مدال ورزشی این است که مدال طلا به صورت خالص ساخته نمی‌شود. بلکه ترکیبی از فلزات

مختلف و درصد کمی طلامی‌باشد. به عنوان مثال ماده اولیه مورد نیاز برای ساخت مدال‌های المپیک ژاپن از مواد بازیافتی و ضایعات گوشی همراه به دست آمده است.

مدال با روش‌های متفاوتی ساخته می‌شود. مرحله اول طراحی آن است. مشتری ابتدا طرح اولیه را ارسال می‌نماید. طرح مورد بازبینی قرار گرفته و اشکالات آن اصلاح شده یا مورد تایید قرار می‌گیرد. . البته مشتریان طراحی را می‌توانند به تولیدکننده بسپارد. فلز اصلی که در ساخت مدال و شیلد مورد استفاده قرار می‌گیرد غالبا سرب است. البته در موارد خاص و نادر از فلزاتی مانند برنج نیز در ساخت مدال‌های کوچکتر استفاده می‌شود.پس از ایجاد مدل، طرح با ریخته‌گری، قالب‌گیری می‌شود. در پایان این مرحله ظاهر فیزیکی مدال ساخته می‌شود. سپس با روش آبکاری با آب طلا، نیکل، مس و … مدال طلا، نقره و برنز تولید می‌شود. شیلدها نیز با همین روش ساخته می‌شود. در مرحله آخر  به آن بند مناسبی متصل می‌کنیم.

قیمت مدال

قیمت مدال وابسته به چند عاملی است که آن‌ها را بررسی نمودیم. همانند بج سینه  ماده اولیه مدال در تعیین قیمت آن بسیار موثر است.  معمولا مدال‌ها از سرب و آلیاژهای آن ساخته می‌شوند. طراحی و وزن مدال نیز تاثیر مستقیمی در برآورد قیمت آن خواهند داشت. هرچه وزن مدال بیشتر باشد مدال از ماده اولیه بیشتری استفاده کرده و به طور منطقی قیمت آن افزایش می‌یابد. معمول مدال‌ها با قطر 5 سانتی‌متر ساخته می‌شوند. چنانچه مشتری تمایل داشته باشد تا قطر آن بیشتر شود هزینه نهایی تولید آن نیز بیشتر می‌شود. ضمنا مطابق با بودجه یا سلیقه مشتری آویز یا بندی نیز به مدال متصل می‌شود تا بر روی گردن قرار بگیرد. جنس و نوع این بند نیز  در تعیین هزینه موثر خواهد بود.

آدرس سایت ما: نشانه ساز

مدال ورزشی المپیک



:: برچسب‌ها: مدال , مدالیوم , سفارش مدال , مدال ورزشی , مدال طلا ,
:: بازدید از این مطلب : 297
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 4 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رضا محمدیان

 

برای ساخت تندیس باید به ماده اولیه و مدل آن توجه نمود. پلکسی گلس، چوب، فلز و آلیاژهای آن از جمله مواد پرکاربرد برای ساخت تندیس به شمار می‌روند. بنابراین سازنده با توجه به طرح و سفارش مشتری تصمیم می‌گیرد که از کدام ماده استفاده نماید.

 

اجزای مختلف تندیس جداگانه ساخته می‌شود و در مرحله آخر اجزا را با هم ترکیب می‌نمایند و در نهایت محصول نهایی یعنی تندیس ایجاد می‌شود. پس از آنکه شکل کلی مشخص شد نوبت به مرحله چاپ متن می‌رسد. پس از چاپ متن ارسالی مشتری  ساخت تندیس به پایان می‌رسد.

انواع تندیس:

آماده

تندیس‌ آماده از قبل و در تیراژ بالا ساخته می‌شود. این نوع تندیس اغلب به شکل کتیبه‌ و با طرح‌های گوناگون تولید می‌شوند. پس از مشاوره با شرکت سازنده و دادن سفارش، متن شما بر روی کار چاپ و درج می‌شود. با توجه به اینکه طرح اولیه کار از قبل ساخته شده است، لذا هزینه‌ای برای طراحی دریافت نمی‌گردد. که با این کار قیمت نهایی تندیس کاهش می‌یابد. همچنین فایده دیگری که این کار دارد صرفه جویی در وقت است. معمولا تندیس آماده هنگامی که تعداد سفارش کم باشد توصیه می‌شود.

سفارشی

معمولا جشنواره‌های معتبر یا سازمان‌های خاص برای خود تندیسس منحصر به فرد دارند. تندیس سفارشی همانطور که از نامش پیداست کاملا اختصاصی ساخته می‌شود.برای ساخت این تندیس ابتدا مشتری طرح خود را برای شرکت ارسال و یا طرحی را که مدنظر دارد برای او بیان می‌کند. در  مرحله‌ی بعد با توجه به خواسته او طرح اولیه‌ای از کار را به او نشان می‌دهد. معمولا هنگامی که تعداد سفارش زیاد باشد یا جشنواره‌ای خاص برگزار شود از این تندیس استفاده می‌شود. 

تندیس‌ها را بر اساس ظاهر، مواد اولیه و روش ساخت نیز تقسیم بندیمی‌شوند. تندیس‌ها را به دو دسته حجمی و ساده تقسیم می‌کنند. 

تندیس حجمی

تندیس‌ حجمی همانند نامش ظاهری حجیم دارد. یادبود‌های حجمی به صورت سه بعدی طراحی شده‌اند. ظاهر آنها طوری است که غالبا نمادی از یک انسان یا یک شی خاص را به تصویر می‌کشند. برای مثال سیمرغ جشنواره فجر یادآور سیمرغ پرنده افسانه‌ای ایران است. جایزه نخل طلایی جشنواره فیلم کن هم الهام گرفته ازشاخه درخت نخل است که به عنوان نماد شهر کن فرانسه شناخته می‌شود.

ساده

معمولا تندیس‌های ساده را به شکل لوح یا کتیبه‌ طراحی می‌شوند. این یادبودها نسبت به تندیس‌های حجمی ساده‌تر اند، در نتیجه به این نوع تندیس، ساده می‌گویند. دانشگاه‌ها و ادارات و سازمان‌ها معمولا برای برگزاری مراسمات خود مانند جشن فارغ التحصیلی یا تجلیل از کارمندخود از این نوع تندیس‌ها استفاده می‌کنند. تندیس‌ پلکسی گلس یا کریستالی نمونه‌ای از یادبود‌های ساده هستند. معمولا تندیس‌های ساده نیاز به مدلسازی چندانی ندارند.

قیمت تندیس‌ تحت تاثیر عوامل مختلفی است. جنس، شکل طراحی و نوع سفارش اصلی‌ترین عواملیهستند که در تعیین قیمت یک تندیس موثرند. تندیس‌ها با مواد گوناگونی ساخته می‌شوند. قیمت ماده اولیه در تعیین قیمت نهایی تندیس نقش عمده‌ای دارد. شکل و طرح یکتندیس نیز تاثیر به سزایی دارند.

تندیس‌های حجمی و حک‌های لیزری نسبت به همتایان خود که به صورت معمولی با چاپ ساده تولید می‌گردند، قیمت بالاتری دارند.البته باید توجه داشت که در یادبود‌های سفارشی، هزینه طراحی نیز به هزینه کل افزوده می‌گردد. ضمنا تعداد سفارش داده شده نیز در تعیین قیمت آن مهم هستند. هرچه تعداد کالای سفارشی افزایش یابد هزینه و قیمت نهایی آن کاهش بیشتری می‌یابد.

 

آدرس سایت ما: نشانه ساز

قیمت تندیس سفارشی

 

 



:: برچسب‌ها: تندیس , تندیس پلکسی , تندیس حجمی , تندیس فلزی , تندیس فوری ,
:: بازدید از این مطلب : 392
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 4 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رضا محمدیان

 

نشان سینه نام‌های دیگری نیز دارد.از جمله آن‌ها می‌توان به بج، گل سینه یا سنجاق سینه یا Pin Badge اشاره کرد. معمولا جنس بج از فلز می‌باشد. با استفاده از این شی نام و برند شرکت و سازمان خودر رادر ذهن مشتری ماندگار می‌نمایید. نه تنها در ایران بلکه استفاده از بج در کل دنیا رواج یافته است و نمادی خاص در ملاقات افراد و چهره‌های سیاسی محسوب می‌شود.

 

نشان سینه با استفاده از آهنربا که  به آن مگنت می‌گویند یا سنجاق قفلی به لباس می‌چسبد. نوع آهنربایی آن برخلاف سوزنی باعث خرابی بافت لباس نخواهد شد. بنابراین استفاده از نوع آهنی بج یا نشان سینه توصیه می‌شود. عیب استفاده از آهنربا این است که باید نشان سینه دارای ابعادی بزرگتر از 2 سانتی متر مکعب باشد تا بتوان مگنت را روی آن نصب نمود.

برای ساخت بج سینه به ظرافت، مهارت و تکنولوژی نیازمندیم. معمولا برای ساخت بج سینه از فلز یا پلاستیک استفاده می‌شود.  بج سینه دارای انواع مختلفی است. این تقسیم‌بندی طبق جنس و ماده‌ای سازنده آن صورت می‌پذیرد. بر این اساس نشان سینه به انواع: برنجی، بج سینه استیل وآلومینیومی تقسیم‌بندی می‌شوند.

نماد شرکت‌ها طراحی‌های مختلفی دارند. اگر بخواهیم شکل لوگو را بر روی یک فلز ایجاد نماییم نیازمند استفاده از روش برش کاری هستیم. بج سینه قابلیت رنگ شدن را دارا می‌باشد. فلزی که به عنوان ماده اولیه برای ساخت یج سینه به کار می‌رود غالبا برنج است. بر روی برنج می‌توان از آبکاری نقره یا طلا استفاده نمود. با توجه به اینکه بج یک ابزار تبلیغاتی است بنابراین استفاده از آبکاری باعث جلب توجه  بیشتر می‌شود.

گاها اتفاق می‌افتد که شرکتی باید در همایشی شرکت نماید و از نظر زمانی در تنگنا می‌باشد. در این شرایط این شرکت‌ها نیاز دارند تا در اسرع وقت بج سینه خود را تهیه نمایند. نشان سینه فوری برای همین منظور ساخته شده است. ساخت نشان سینه در زمان کم امری بسیار سخت و دشوار است. این کار به تیمی منسجم و هماهنگ نیازمند است.

 نکته‌ای که ذهن مشتریان را درگیر می‌کند کیفیت نشان سینه فوری است. گاه کیفیت بج فوری به حدی پایین است که باعث نارضایتی و شکایت مشتریان شده است.

قیمت نشان سینه:

رقابت گاه برای برخی مصرف‌کنندگان دغدغه به حساب می‌آید. بنابراین تصمیم گرفتیم به عواملی که بر روی قیمت نشان تاثیر دارند بپردازیم.

عامل نخستی که بر قیمت تاثیرگذار دارد جنس ماده آن است. بسته به نوع متریال استفاده شده قیمت تغییر خواهد کرد. عامل دیگر اندازه نشان سینه می‌باشد.افزایش ابعاد باعث استفاده بیشتر از ماده اولیه شده و نهایتا باعث افزایش قیمت می‌شود.  نحوه‌ی ساخت نشان سینه نیز بر قیمت تاثیر دارد. برشکاری، آبکاری و همچنین تعداد رنگی برای ساخت بج استفاده می‌شود جز عوامی هستند که بر قیمت تاثیر می‌گذارند.

 از همه این‌ها که بگذریم ضرورت زمانی و نیاز به بج سینه در زمان کمتر باعث می‌شود به کار خارج از نوبت رسیدگی شود در نتیجه باید هزینه بیشتری پرداخت کرد. عامل دیگر تیراژ سفارش است. با افزایش تعداد سفارش هزینه نهایی به تعداد نشان سینه بیشتری تقسیم شده و هزینه هر واحد آن کاهش می‌یابد. با در نظر گرفتن مجموعه این عوامل هزینه هر واحد نشان .سینه محاسبه خواهد شد

آدرس سایت ما: نشانه ساز

بج سینه برنجی رنگی



:: برچسب‌ها: بج سینه , نشان سینه , اتیکت , بج فلزی , بج فوری ,
:: بازدید از این مطلب : 372
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 4 مرداد 1399 | نظرات ()