پرچم
نوشته شده توسط : رضا محمدیان

همانطوری که برای تعریف و معرفی پرچم عنوان می گردد، پرچم نشان یا المان یک کشور ، سازمان، موسسات،  شرکت های دولتی و خصوصی، نهاد اجتماعی و... می باشد. جنس پرچم معمولا" از کاغذ و یا پارچه است که به صورت رنگارنگ تولید می شود.واژه پرچم در ترکیه و به زبان ترکی بیرق نامیده می شود.در زمان های قدیم در بین ایرانیان پرچم با عنوان درفش کاویانی نیز معروف بوده است.

پرچم به طور کلی شامل پرچم های رسمی و ملی و پرچم های تبلیغاتی موجود می باشد.

پرچم های ملی مربوط به سمبل و نشان یک کشور می باشد که در مراسم ، رویدادها و مسابقات ملی و رسمی به اهتزاز در می آیدو مبین کشور مربوطه می باشد.

علاوه بر پرچم ملی که دارای رنگ و شکل مشخص و مصوب می باشد ودر تمام دنیا به یک شکل نمایان و رویت می شود، پرچم های تبلیغاتی است که بر اساس و تمایل و سلیقه مشتریان و متقاضیان انتخاب شده  و از نظر جنس پارچه ، شکل ظاهری پارچه، نوع متن و تصویری که روی پرچم طراحی می شود و نیز رنگ آن و...  قابل تغییر می باشد.

پرچم های تبلیغاتی  براساس نوع کاربرد و محلهایی که مورد استفاده قرار می گیرند، دارای انواع متنوعی می باشند که از ان جمله می توان به پرچم های مناسبتی، تشریفات، رومیزی، ریسه ای و... اشاره نمود.

پرچم مناسبتی: در کشورعزیزمان ایران مناسبت های متفاوت و مختلفی وجود دارد این مناسبت ها جنبه ملی و مذهبی دارند نظیر: سالگرد شهادت و میلاد پیامبر اسلام، دخت نبی اکرم ،امامان معصوم ، برگزاری مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی، بنیان گذارانقلاب اسلامی ، روز 22 بهمن، روز جهانی قدس و... می باشد که غالبا" توسط مردم، وزارتخانه ها و موسسات دولتی و خصوصی ، مدارس  شهرداری ها،  و … اقدام به برپایی و نصب پرچم های آن مناسب  را انجام می دهند.





:: برچسب‌ها: ساخت پرچم , سفارش پرچم , قیمت پرچم , پرچم مناسبتی ,
:: بازدید از این مطلب : 196
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 11 بهمن 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: